Happy Cat Kaoani -->

Wednesday, April 2, 2014

Dah Tak Lama Dah






Assalamualaikummm..





lagi 87 hari. Sudah ganti puasa semua? haaa.. soalan yang biasa kalau dah nak bulan ramadhan ni. kalau belum mari bersama2 kita puasa ganti. 


jangan terlupa, catat setiap hari tak puasa tu. kena bayar jugak nanti. bukan lama pun. sekejap je puasa ni. masa buka puasa makan la. tapi jangan gelojoh..


kalau cerita pasal puasa mesti pikir pasal raya. bila pikir raya mesti pikir pasal baju raya, kuih raya, rumah nak hias macam mana. haha. wanita. wanita kan. kalau lelaki tak pikir sangat benda tu. walaupun ada yang pikir tapi mestilah perempuan yang ramai susah payah nak tempah baju raya, buat kuih semua kan?


jangan runsing dan gusar. sekarang banyak jual di pasaran. baju ada, kuih ada, perabot ada. tunjuk pastu bayar. settle masalah uolsss..


tahun ni aku nak limitkan mak beli kuih. sekurangnya aku boleh buat 2, 3 jenis. so beli la lagi 8 jenis dah ok kot. tak adalah membazir nanti sampaikan raya tahun depan pun kuih raya ada lagi. kahkahkah. ok. jangan cerita part tamak haloba tu. diam2 sudah.


rancangnya minggu depan nak mula start puasa ganti. jommm! >.<



babai!




2 comments:

Amalina Hussain said...

kejap je kan rasa..tup tup dah nak puasa kita.. :)

Cik Anita said...

Ouh peringatan yang sangat bagus!

Sejujurnya hampir terleka. Aduhai.

Thanks atas peringatan.

=)