Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, April 1, 2014

Berlembut pun Bukan Boleh Selamanya






Assalamualaikum...






selalu aku cakap elok2 gelak2 jangan ingat satu hari aku tak akan meletop. bila kita datang cakap itu ini dia kata akan dibuat. bila kita bagi tahu rosak itu ini kita suruh tunggu. ok tunggu punya tunggu memang tak jalan. janji nak kol la apa la. tapi tak ada pun.



hari ni aku marahhhh budak pekerja yang janji kata nanti kami kol makcik. ayat tak boleh blah. bukan aku nak jawapan untuk masalah rumah tu. tapi at least aku kena ada masa bos kau datang tengok rumah aku tu. kalau kau tak reti nak terangkan kat aku pasal masalah dan penyelesaian betulkan rumah tu tak apa, kau boleh bagi boss kau cakap dengan aku. 


takut? tak kuasa. kami ada hak atas rumah tu. kata buat aduan sehingga 2tahun. nih aku datang buat aduan. pastu kerja tak reti. budak ni macam mana tah dapat kerja. kerja pengkeranian yang mudah macam tu pun tak reti. patutlah hari2 kau stress, sebab buat kerja tak betul.


semalam janji bila bos datang saya kol cik. konon nak bagi tahu jawapan. aku tak nak jawapan pada kau. aku nak dengar apa bos cakap. aku nak berbincang sendiri dengan bos kau. mana yang elok. ok ke keadaan tu. 


pedulik la kata aku emosi ke hape. pedulik la pulak aku. aku ni bukan suka nak marah2 tapi kalau dah kita kena main je dengan karenah birokrasi aku tak boleh tagak. kalau tak aku nak marah sape lagi?? sape yang nak bela mak? 


orang tak ada masalah boleh la cakap. senang cakap aku tak bersyukur ke hape. masalahnya rumah ada banyak masalah. jangan rasa sedap sangat duduk rumah tu. sedap2 tu semua nikmat Allah bagi. kalau Allah nak tarik bila2 masa je boleh tarik.


sesekali aku kena mengamuk. lepas tu buat muka tak bersalah. dah memang kau bersalah nak buat muka tak bersalah. jangan nak pusing ayat. aku cukup benci perkara macam tu. 


bila nak mengamuk baru rasa tak meradang sangat. kalau tak memang meradang sungguh.



No comments: