Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, December 10, 2013

Karnival Perumahan Mampu Milik dan Hartanah Bumiputera Negeri Johor 2013 di Persada






Assalamualaikum...


perghh.. macam lama sangat dah aku tak menulis. hari2 mengadap internet tapi tak update jugak blog ni. konon masa tak buat apa2 ni la aku nak update blog banyak2 tapi hampehh jugak. hahha.. janji dicapati aku nih. kuikuikui..


ok ni nak cerita hal minggu lepas. 30hb November macam tu ada Karnival Perumahan Mampu Milik dekat Persada. haaa.. kakak aku pantang kalau ada karnival apa2 dekat Johor ni semua nak pegi. jadi aku ni ikot je la kakak aku pegi. tapi dekat Persada ni aku tak kesah sebab dekat je lagi pun aku dh familiar sangat dah dengan persada ni. hihi




gitu pintu depan dia. haaa kau.. berlambak pak guard. ada guard muka budak2 gila. macam baru abis sekolah. tapi baguslah sebab budak2 ni kuat. lebihnya ramai india je guardnya. 






ada banyak booth dalam dewan ni. antaranya booth Johor Land, UM Land, I & P Group,  dan banyak lagi. booth bank pun ada untuk kita buat loan dan pinjaman perumahan. senangkan kerja kita sebab kalau kita beli rumah kita atleast kena ada duit dulu nak uruskan rumah tu. 





beria mak dengan akak aku berbual pasal rumah itu ini. aku tukang ambik gambar dan tengok je. sebab belum mampu dan belum berminat. kalau aku dah mampu nanti aku pikirkan. hahaha











nampak kan gambar atas tu. tu senarai rumah di kawasan tertentu, harga dan jenis perumahan. jujurnya aku memang zero pasal rumah. tak tahu langsung cara nak beli, cara nak buat loan, cara nak pilih kawasan, nak pilih pelan semua. sebab aku bukan dari bidang tu. kalau ada orang tolong tunjuk ajar aku kan bagus. tak adalah kena tipu nanti. 


beli benda2 berupa aset ni perlu ada perancangan, perlu ada pertimbangan, perlu nasihat pakar2 atau orang2 berpengalaman yang boleh bagi tunjuk ajar dan nasihat supaya kita tak kena tipu dengan orang tengah, dengan owner dulu dan dengan bank. banyakk benda kena pikir dan buat. tapi tu la. sedang bertatih untuk tahu sesuatu benda dengan lebih mendalam. 








drama je lebih tu sebenarnya. huahahah.. tapi iols suka sangat dengan cup warna merah ni sebab nampak muka aku sangat bulat tapi comel. muahahahaha.. bunguk je puji diri. yela, kalau tak siapa nak puji diri aku kan. ahaha.. sama la dengan warna karpet Persada. padahal dah banyak kali tau pergi sini tapi tak sudah jugak. nak jugak berpura2 tak pernah pergi. hahaha.. lepas tu orang lain naik escelator aku ajak mak and akak naik lift. sebab aku tahu nak cilok. hihihi


masa aku datang ni petang. dalam pukul 6 lebih mcm tu sampai dekat Persada, maghrib dekat sana dan lepas maghrib baru balik. cerita basi dah tapi sibuk la nak tulis kat entry ni. tapi tak apalah kan. blog haku ni bukan ramai peminat. balik2 aku jugak yang bukak. kahkah


ok la sayang semua. babai!




No comments: