Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, September 3, 2013

Part I: Raya 2013







Assalamualaikum..


ehh.. nak cerita pasal raya ni. ewahhhh... hari raya pertama aku tak keluar. kot la. lupa sungguh. tak ingat pun. raya kedua keluar kot. raya kedua pergi rumah nenek sedara dekat kampung ni jugak. pergi dekat2 je so tayah pakai baju raya. pakai je baju apa2. means baju kurung pergi kelas aku yang dulu tu. lepas tu pergi rumah makcik aku kat depan ni haa.. dekat je. adelah dalam 500 meter je. hehehe.. ehhhh.. tu raya pertama. tu pun pergi sekejap je. bual2 pastu balik.


raya kedua aku tak sempat nak beraya dengan sorang pakcik aku ni masa dia balik kampung. so aku sekeluarga pergi johor bahru sebab nak jumpa pakcik aku tu. pakcik aku tu duduk JB je. selalu sangat la singgah rumah wak aku ni. aku panggil Wak Lus. sebab nama wak aku ni Tulus. hehehe.. memang wak aku ni tulus sangat hatinya. aku suka dengan beliau ni. pemurah. tak pernah marah. semuanya la. hehee.. 


tapi tak ada gambar. sebab masa aku datang rumah wak aku tu ada adik2 makcik aku tu datang. ade 3orang adik wak aku datang. so rumah riuh rendah dan ramai sangat orang, sampai aku duduk dapur dengan sepupu aku berbual. 


lepas tu balik. pergi rumah wak aku tu pun sebab tak sempat pergi rumah wak aku tu. dengan sekali nak bagi makanan raya dan kuih raya yang aku buat tu. aku kan nak melobi kuih raya aku kat sedara mara. hehe.. konon nak cakap aku pandai buat kuih. padahal kalau orang tanya aku senyum je. nanti mak and abah yang cakap aku buat tua 4 jenis. kuikuikui.. i is malu. i kan pemalu orangnya.. hikhok


ni kira kompilasi cerita raya aku. malas aku nak buat satu2 hari. kalau aku ni retis boleh la nak buat satu2 hari. pastu buat ootd. aku ni ootd mendenya. beli pun bukan beli online. orang bgtau ootd kan sebab nak bagitahu baju tu dari online shop mana. boleh promosi sekali. dah kalau aku beli kat pasar malam mana nak bgatau kan? malu la iolsss..haha








tema baju raya tahun ni adalah hijau. semua pakai hijau. abah aku pun pakai hijau. cuma tahun ni aku sekeluarga tak dapat ambik gambar ramai sekeluarga. padahal keluarga aku paling kecik tau. ade 4 orang je tapi still tak sempat nak bermaafan dan tak sempat nak capture sensama. macam la bz sangat. hahaha..


sebenarnya baju raya aku ade 3 pasang. atas sekali baju raya yang paling utama la. pastu tudung hijau ungu tu baju kedua n ketiga. semua baju biasa je. means baju biasa tu baju kurung la. tak ada baju fesyen2. aku bukan pakai baju pesen2 sebab aku ni besar mana nak ada saiz baju2 pelik2 ni. hahaa... iols adalah segan pakai baju pelik2 ni. sebab iols beraya dekat kampung. orang kampung. pergi2 pun rumah orang2 tua je. hahaa..







koleksi gambar blur2 sebab masa ni dah nak maghrib, suasana dah rembang remang kabur2. kurang cahaya macam ni la. pastu gambar dalam kereta. tak sharp. heehe.. aku tak banyak sangat ambik gambar masa beraya. datang rumah orang pun tak ambik gambar. biasalah aku kan pemalu. pemalu sangat datang rumah orang nak ambik2 gambar ni. ecececeyyy..


ada la beberapa rumah aku pergi tak semua kebanyakkannya rumah orang2 tua. nenek2 sedara, makcik2, pakcik2 sebab tu yang wajib dijenguk. yang muda mudi ni kureng sikit. sebab mak n abah aku pun kategori tua jugak so orang kena la datang rumah aku.

lepas tu pergi mana eh? haaa.. aku pergi melaka raya ke 5. next entry aku cerita ok. 



babai yayank! hehehe





1 comment:

! Norwahidah Othman ! said...

sempat lagi kan nak ucap selamat hari rayaaa. hihihihih