Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, January 8, 2013

Membebel di malam hari..





Assalamualaikum 



selamat pagi semua. hari ini emosi terganggu sebab rasa diri sangat bosan. aku mula pulak benci dengan puncak alam ni. kalau duduk shah alam ade jugak boleh jalan2 keluar sekejap kalau bosan2. sekejap dah sampai pasaraya. ni tidak. duduk je la kau dalam rumah kalau tak ada kenderaan. saket pulak hati aku. aku rasa kebosanan yang teramat2 ni. rasa nak keluar meluap2. sangat meluap dan menyakitkan diri. rasa macam serius benci dengan tempat ni. sebelum ni rasa ok je tapi lately rasa semakin benci. benci yang meluap2. yang tak boleh dikata. nak marah pada siapa pun tak tahulah. tensennyaaaa!!


ye, korang tahu tak puncak alam tu kat mana? siapa yang pernah sampai tahu la kat mane puncak alam ni berada. tak hulu sangat tapi kemudahan awam tu susah la jugak. memang ada bas tapi kena masuk UiTM dulu pulak tu. pastu tunggu la sejam dua baru boleh keluar pergi Klang ke ape. bapak lama plus sedih. panas. semua ada. tu yang jiwa meronta. 


dulu masa mak suruh aku kerja dekat Johor je pastu akak pun ade suruh aku kerja dekat Johor aku macam pretend tanak. nak kerja dekat Shah Alam. sewa je mana2 bilik then kerja la dekat mana2 dekat Shah Alam ni. sebab aku pikir shah alam best. bandar. pastu lama2 sekarang aku rasa dah tak best. best lagi duduk Johor sebab dekat dengan mak. leh makan masakkan mak. minggu2 boleh balik. kalau jauh nak balik pun susah. kalau payah2 aku angkut je mak duduk rumah dekat Johor. rumah tu opkoz aku dengan akak duduk sesama. akak kan kerja JB. mane pernah nak tukar. cikgu payah woooo nak tukar.


bila mula2 pikir macam tak best. tak ada kebebasan la. apa la. tapi dah lama2. kalau aku duduk Shah Alam sorang2 pun tak best. sumpah tak best langsung. malam2 kalau lapar sape nak bagi makan? sape nak dengar aku bercerita? sape aku nak ajak jalan2? family tak sama weh dengan kawan. sampai satu masa kawan akan buat hal sendiri. family tak pernah biarkan kita sorang. kalau tak dapat jalan2 dengan akak, aku angkut mak pergi jalan2. kan besttttt...hehhee



perghhh.. panjang sungguh aku membebel. haha. keputusannya? aku akan kerja dekat JB je kot. cari kerja awal2. insyaAllah ada rezeki aku beli kereta dan kongsi2 duit ngan akak beli la rumah seketul dekat JB. rumah sekarang sewa je la. kalau sewa berdua mudah sikit. lagipun dengan akak. aku belajar ni pun dia dok tanggung makan minum pakai barang semua. hahaha.. aku tahu tadah tangan je kat akak aku. kahkahkah..



yela. tak boleh salahkan aku. sape suruh ade sorang je adik. memang kena tanggung aku la kan. hikhikhik.. kejam ke haku? tak kot. its fair and square.. hehehe.. aku masih belajar. dulu masa dia belajar aku pun ikat perut makan apa2 je. sebab bulan2 mak abah nak bagi dia duit. tu sekarang tayah ikat perut. buang je ikatan  tu. eh, eh.. patut la perut boroi! hahahaha



cakap pasal makan ni aku lapar pulak. malam ni nak makan apa yep? apa yang sedap? banyak benda sedap masalahnya. tapi yang ada dekat rumah ni cuma megi dengan nescafe je. haritu aku beli milo. tapiiiii.. rasa bersalah pulak nak minum milo. bahaya mengundang. karang aku minum milo naik pulak berat badan aku yangtak pernah turun ni. hehehee..poyo tak? hahaha


ok2. tengah berfikir nak makan apa malam ni. elak minum air je. tapi aku sungguh2 lapar sekarang. malam la dulu kan. baru best. hehehe..







ehhh.. terpoyo pulak letak gambar sendiri. hehehe.. sori la sayangkuh semua. terover nak pegi AJL ni. kihkihkih...



k babai!..





No comments: