Happy Cat Kaoani -->

Thursday, February 16, 2012

24jam kat rumah





Assalamualaikum kawan2!


Aku sepanjang masa dekat rumah je. Memang tak pernah nak keluar. Malas pun ada. Sebab tak ada kawan. Kalau aku jalan2 tepi rumah teman2 aku semua budak2 bulus saya tu je. Yang bucuk2 masyam tu. Orang lain memang tak la..sebab rumah aku ni sebelah menyebelah mana ada orang. Aku duduk atas tanah pusaka atuk aku. Tak la seluas mana tapi jauh juga la dengan rumah orang lain. Orang kampung kan. Ada tanah sendiri2 jadi buat rumah atas tanah sendiri2 juga…


tadi siang aku pun duduk baring2 depan TV sambil baca novel kelima aku untuk cuti ni. novel kali ni aku baca aku dah baca dulu. jadi ni ulang baca. sebab pada aku novel tu best. 


lepas tu mak aku cakap


"rajin baca novel sekarang??"
"haah..tatau nak baca apa..." biasalah, jawapan budak2 u balik rumah time cuti kan.. haha..
"baca la Al-Quran ke.. dapat khatam 3 kali.." mak kata kemudian. 
"nanti boleh cakap kat Irsyad (kawan aku) yang iza dah baca dah baca Al-Quran 3kali khatam. sebab tak tahu nak buat apa.." lepas tu mak gelak pulak..



aku,
"Astgafirullahalazim..Astgafirullahalazim..Astgafirullahalazim... dah timbul riak tu tak boleh ni mak.."


aku mengucap 3 kali sebab mak kata 3kali khatam. lepas tu aku pun gelak. aku tak mak tak serius suruh aku cakap dekat Irsyad kawan aku tu aku baca Quran 3 kali. tapi bab baca Quran tu aku tahu mak aku memang suruh aku buat. saje je mak nak lawak2 tu..




aku diam je.sentap jugak dengan kata2 mak. tapi mak cakap bukan nada serius. mak cakap dengan nada main2 je. aku paham mak aku cakap walaupun dalam keadaan tak serius. tapi anak dia ni memang tahap pemalas gaban. paling pun baca yasin malam jumaat ataupun baca satu dua helai je Al-Quran. 


ishhh.. sebenarnya bosan tahan cipanzi rasanya tau. sebab dah 4 hari aku duduk rumah tak keluar2. gila2 bosan. bilalah agaknya aku nk keluar. agaknya hari sabtu baru aku keluar. tu pun sebab nak pergi belajar kereta agaknya.


abah aku dah 4 kali cakap kat aku yang abang ajar aku tu suruh aku belajar sabtu ahad ni dekat bandar penawar sebab hari selasa depan aku dah kena test JPJ. aku ye kan aje. aku tahu aku test selasa depan. sabtu ahad hari tu aku malas nak pergi. aku pergi minggu ni je la. 


aku menyampah sebenarnya cakap pasal belajar driving ni. menyampah gila. tatau kenapa. macam kena paksa kawen je kot. ehhh.. bila masa pulak aku pernah merasa kena kawen paksa?? perasan sungguh!! hahahaha -.-'


tadi abah aku cakap lagi. dia kata takut aku lupa. lupa apanya kalau aku 24 jam aku cuma duduk rumah je. bukan ada apa2 imput pun masuk dalam kelapa otak aku ni jadi aku lupa. paling2 pun imput puteri yang ditukar je masuk dalam kepala otak aku. hahaha..dah hari2 aku tengok puteri yang ditukar dengan mak.nak buat guane kan.. heeeee


abah kata nanti boleh beli kereta. beli kereta macam beli aiskrim dekat kedai agaknya abah aku ni. duit datang bak pauh dilayang. mane nak dapat duit beli kereta pun tak tahulah. sesuka suki je abah cakap senang nak beli kereta. aku ni belajar pun tak habis nak beli macam mana???


ish.... aku memang tak suka gila2 cakap pasal driving kereta sekarang. jangan cakap dengan aku. aku palinggggggggggggggg tak suka!




kbai!!




No comments: