Happy Cat Kaoani -->

Friday, January 6, 2012

Karma





aku kadang2 tak paham dengan orang. aku ni kadang memang caring pasal kawan2. nak2 kalau kawan tu saket lagi aku kesian. yelah, cuba kalau kita saket tak ke rasa macam nak orang beri perhatian?? sebab tu kalau ada orang mengadu dengan aku dia saket aku akan rasa cepat kesian dan rasa nak tolong dia sehabis baik biar dia cepat sembuh dan permudahkan pergerakkan dia. 


mujur aku ni tak ada kenderaan. aku ada kenderaan lama dah aku tolong hantar kawan2 aku yang saket agaknya. aku buat macam ni bukan sebab aku ni baik hati sangat, tapi aku pikir nanti kalau aku susah, kalau aku saket, kalau aku nak diorang ada dengan aku, diaorang ada tolong aku. aku pikir kalau aku tolong orang, orang akan tolong aku pulak.


KARMA. ye aku percaya karma kadang2. KARMA tu macam takdir Allah. aku percaya takdir maka aku tahu kalau Allah tahu aku buat dengan hati yang ikhlas, maka aku akan dapat benda yang ikhlas dari orang. tapi kalau ada yang beri aku dengan tidak ikhlas apa aku boleh buat kan? terima je la seadanya..huuuuu T___T


yela, kita jauh dari mak ayah. jauh dari keluarga dan sedara mara. kalau kita saket sape nak tolong kita? sape nak bantu kita? bukan kawan2 ke? ermm.. jadi berbuat baiklah dengan kawan sekeliling kita. =)



hanya Allah yang dapat membalas segala jasa2 baik kawan2 yang monolong kita dikala susah dan senang. =)




No comments: