Happy Cat Kaoani -->

Saturday, December 10, 2011

Rantai dan Loket Burung Hantu adakah Haram dipakai??




Assalamualaikum..


saya baru baca dari seorang kawan blogger tentang HARAM memakai rantai burung hantu. ye ke? disini saya share bersama anda semua.


diharap tiada sesiapa yang kecik hati. ini hanyalah pengetahuan untuk semua. jika anda telah ada, bacalah dengan hati terbuka dan anggap ia sebagai ilmu untuk semua.


pernah dengar nama ini? FREEMASON ? pernah ? kalau nak tahu , mereka inilah kaki kaki DAJAL , mereka join angkatan DAJAL AL-MASSIH ni sebab nak HARTA , KAYA , NAMA , dan jangan terkejut kebanyakannya semua orang2 ternama negara kita , nama nama mereka cukup besar serta yang amat sedih sekali mereka ini antara nya orang islam .








loket dan cincin yang berbentuk burung hantu mungkin berasal dari sini. bentuk2 ini.















ini adalah tempat pemujaan mereka. nampak sangat agung dan besar. takut pun ada tengok benda ni.













ni pulak orang jadikan tatoo. yang aku tahu mata satu ni freemason. ataupun dajjal. selalunya ada dalam lagu2 dan band orang putih. termasuk lady gaga.


Membuat atau mengukir patung bagi objek  yang bernyawa secara lengkap segala anggota tubuh badan dan jisim dan bayang , sama ada  ia di alam bentuk manusia atau haiwan adalah berdosa besar.

Perkara ini disandarkan kepada beberapa hadis sahih Rasulullah S.A.W  yang memberi amaran  tentang azab seksa  yang akan ditimpakan kepada mereka  yang mengukir patung pada hari kiamat  kelak.

Apabila patung-patung tersebut di jadi kan perhiasan , maknya ia di jadi kan sebagai sesuatu  yang dimuliakan atau  ada unsur-unsur  penghormatan. Oleh itu , meletakkanya  dengan tujuan perhiasan  adalah perbuatan yang haram (berdosa). manakala malaikat tidak akan  memasuki rumah  yang terdapat patung.

SABDA RASULULLAH .

maksudnya : "Malaikat tidak  akan memasuki  rumah yang terdapat  di dalamnya  patung-patung  atau gambar-gambar (sesuatu yang bernyawa"




aku meng'share' benda ni untuk pengetahuan semua. tak ada niat  nak kondem sesiapa. kita baca, kita dapat pengetahuan. yang elok jadikan tauladan yang buruk jadikan sempadan ye.


dan kalau ada apa info yang aku salah aku mintak maaf. dan tolong betulkan. ini soal hukum hakam agama, kita tak boleh main2 dengannya. jadi kalau benda ni salah tolong beritahu ye..


satu lagi. semua yang kita buat adalah berdasarkan niat. mostly girls dan boys yang pakai ni tak ada niat memuja atau apa2 berkaitan unsur2 tak elok ni. mereka pakai just untuk style dan kesukaan mereka. jadi benda tu tak menjadi spekulasi..


kita sebagai umat Islam pilihlah perhiasan dan cara yang elok untuk berfesyen agar tak lari dari ajaran Islam. sekian...




share dari SINI.




2 comments:

Anonymous said...

Ni blog yg ke bpe hentah aq bce bkaitan freemason utk hr ni.
Erk...dh bce pasal burung hantu?
Meh bace lg..
Ni pasal bnda yg ko guna tiap2 hri..
Ada kaitan ng yahudi gak..
Skadar paradox..
Jgn marah lak 6t..

Nour Eyza said...

ermmm.. mmg la.. isu semasa kan?
saya pun baru terbaca. kalau tak betul xpe la. kalau kita khilaf baliklah ke jalanNya.. =)