Happy Cat Kaoani -->

Wednesday, September 21, 2011

Jika hati masih teguh...




Assalamualaikum semua kawan2, semoga sihat sejahtera hendaknya. hari ni saya bangun awal. rasa macam tak boleh nak lelap lagi lepas tersedar pukul 7 lebih tadi. erm... jadi terus on laptop dan meninjau apa yang ada..


erm, semalam malam dapat berita yang sangat tak best dan buat saket hati. lepas tu tidur. pagi ni bangun ni berfikir semula. apa guna aku nak saket hati, aku bukan ada apa2 dengan dia. apa yang dia buat tu aku tak perlu nak saket2 kiwa mendengarnya. yang penting sekarang aku happy dengan hidup aku.. happy dengan segala yang aku ada dan kawan2 sekeliling aku..


ada ke sesipa cuba gugat aku? masih belum boleh rasanya.. aku tak akan tergugat kalau yang menggugat tu bukan calang2 orang. aku bukan jenis cepat cair. cuma cepat terharu je. nak2 kalau orang tu keagamaan. goyang jugak la iman tengok macam tu.


but! dun worry be happy aku tak pernah rasa nak tukar2 sekarang ni. setia pada yang satu adalah yang paling utama. dan aku akan berusaha ke arah yang lebih baik demi masa depan yang gemilang! wah! macam motto hari kemerdekaan pulak kan? hahahhaha


ok2. sebenarnya nak cerita pasala apa ye? macam2 cerita sebenarnya. ada macam2 benda.. ok2 nak upload gambar raya sekeluarga jap.. hehehehe












tu gambar family tak boleh besar2 malu uols. kalau besar akan nampak abah saya semakinnnnnn besar jadi kecik2 je sudahhhh janji korang nampak kan? hehehe.. ni je la keluarga aku. aku ada seorang kakak sengal. dia cikgu yang garang dan berlagak. tapi kalau dia bagi aku duit dia baik je. hahahahha.. gila jahat describe akak aku macam tu.. chill la kak..hahahhaa


tu je. aku ade sorang je kakak. then aku. aku yang tak manja tapi kadang manja. aku suka la manja2 ni. macam ni


aku : "mak, lapar la. nak makan apa ni?"
mak : "nak makan apa? mak buatkan."
aku : dalam hati kata "yessss!"


keji tak? kadang2 tahap kemalasan adalah paling tinggi. sebab kalau masak sendiri kadang2 tak jadi. jadi dari membazir baik la mak aja yang masak. konfem sedap menjilat jari jemari kan? hehehe.. kalau aku masak tak sedap jangankan orang lain nak makan, aku sendiri pun tak lalu..hahahha


ok. suka sangat duduk rumah sebab mak akan masak. mak masak kan kalau dah kenyang pun kena makan lagi la. lagi dan lagi. kalau tak makan mak marah ok. tak tipu. tapi bila baju2 dah tak muat mak pulak perli2..  "tu la, turunkan berat badan sikit.." hahahha.. 


aku malas pikir pasal berat badan. walaupun rasa annoying bila orang sound2 aku pasal badan. tapi aku buat tak tahu je. walaupun dalam hati terasa kan. tapi tak nak la tunjuk. childish sangat tiba2 nak mengamuk bila orang sound kan.. hahahha.. tak matured ok..


tapi sila la jangan lebih2. tak pasal2 kang aku banned kau dalam hidup aku! hahahahaha




1 comment:

nuranne said...

best kalau di rumah, dapat makan masakan mak hari2.