Happy Cat Kaoani -->

Thursday, June 9, 2011

Bell Girl??



hari ini sepenuhnya aku di Concierge. tanpa pergi ke reservation menolong orang2 reservation membuat kerja umum. kerja umum tu macam buat booking yang senang2, photostate, print, fax, scan dan failing la.. apa lagi yang sesuai dengan kerja budak2 praktikal ni. hehehe...


dan hari ni aku seharian di Concierge dan berdiri di tepi pintu masuk. berdiri sahaja dengan kasut tumit membuatkan kaki lenguh. juga disebabkan kebuhsanan yang mendalam kerana tak dapat duduk2 dan minum2. sebab hari ni ada orang datang untuk check ISO dan aku puasa pulak tu. dahaga tu bukan main tak boleh kata la kan. tapi kena la bersabar dengan tabah dan sabar. hahahha. 


hari ni happy. kerja di Concierge memang seronok dan menyeronokkan. happy sentiasa dan kena sentiasa tersenyum. tapi penat sikit la. sebab berdiri je 8 jam kerja. walaupun dapat duduk dan tidur tapi biasalah mana selesa sangat.. 


tapi ada pun keseronokan tu berganda. ramai yang boleh diminta tolong. semua baik2 belaka. hahahah.. tu yang bagus kan? tapi benarlah, aku mahu lama2 dekat front office sebab best. senang dan bersih.. hahaha.. such a pemalas ke housekeeping.. hahahha


dah memang tu realitinya.. kalau tak percaya silalah percaya. tak payah nak ugut2 nanti aku akan kena jugak ke hapa. sebab sebelum ni orang lain dah kena kan? hahahha..


semoga aku tabah menjalani 3 bulan praktikal ni. aku tak tahu la macam mana nak cakap, tapi sebenarnya hati aku bukan kat sini..








2 comments:

BdK_pUnCaK said...

filing or failing....iza makcik typo......hahahha

Nour Eyza said...

lallalalalalalalalalala~ suka hati aku... lalalallala~