Happy Cat Kaoani -->

Thursday, May 19, 2011

No More Kain Belah...


manager reservatian tu tengok aku pagi2 lepas dia datang. semalam aku tak jumpa dia sebab dia EL. jadi hari ni baru jumpa dia. haaaa... sekali Hajah Hamidah tengok blazer aku yang besar tu dia suruh tukar. macam kartun katanya. tak sesuai!


abaikan pipi tembam tu. baju ni besar nampak aku lagi gemuk. sebab tu  reservation manager tak bagi aku  pakai.  -.-"



berlari-lari anak dan bapak aku ke laundry untuk menukar baju. haaa.. aku pergi bersama supervisor operator untuk carik baju yang sesuai dengan aku. cari punya cari tak ada yang sesuai. ada yang besar, besar sangat. ada yang kecik blazer sampai sendat sangat tak muat. haiyak.. cam ne??


last2 aku tukar baju putih dengan kain hitam aku tu. nasib baik pakai baju tu. kalau tak? macam mana?? haaaaa...reservation manager kata tak apa. pakai je baju aku. its better dari aku pakai baju hotel. macam hape katanya. haha. aku ikut je. budak training la katakan... hahahah


hari ni start training. start la belajar segala butang2 di machine tu. praktis cakap lelaju sebab nak jadi operator. hahahaha. mula aku cakap ulang2 sebab nak laju dalam apa jua keadaan macam pekerja tetap buat. heeeeee.. dalam seminggu aku dah boleh jadi operator. kata kak ollie la.


cuma sekarang tunggu jadual aku. berapa lama aku kat operator tak pasti. belum dapat jadual means aku belum tahu aku off bila. aku rasa off bergantung pada duty roster yang dibuat di bahagian tu. tapi berapa lama aku kat bahagian2 tu aku tak tahu. sebab front office ada 4 bahagian.


mula2 macam best je belajar. ok la kan. mula2 macam blur2 sikit then lama2 ok la tuh. bila dah belajar then  ok semua baru la boleh buat kerja sendiri. wah, suka mak uolsss.. hahaha..


tapi tadi biasa la, kerja mesti ada kena busuk2 sikit kan walaupun kau keje opis je. sekali kena la cari previous data dalam store yang macam kapal karam. perghhh.. macam ada puting beliung. gila selerak. nak cari document pun tak boleh. siap kena panjat2 baru boleh. panjat dengan high heels ok. bukan senang tau. gila saket kaki main panjat2 dengan high heels ni. haiyoooo.... 


ape la store macam ni. serabut alam. selerak sungguh. tak jumpa apa yang dicari pun. dapat sikit je. tapi khabar tak baik boss suruh cari jugak esok. choyy.. kena punggah la barang2 semua.. huaaaaa..


ok. kena buat memandangkan aku budak praktikal. setakat memanjat dengan high heels apa ada hal kan?? choyyy sangat la tak ada hal.. lenguh kaki den ok! hahahaha



ok, bye. =)








1 comment:

Unknown said...

waa praktikal lek lok ek~