Happy Cat Kaoani -->

Wednesday, September 1, 2010

Ramadhan 22

hari ini hari rabu kan?
hari rabu maknanya aku akan berbuka sorang2 sebab kawan sebilik ada kelas serving
maka makan seorang adalah tidak mengapa jika makanannya sedap..

tapi saya beli nasi putih, tekur masin dan ayam masak tomyam..
tapi rasa sedap sangat okeh.
ayam tomyam tu macam ayam masak asam pedas mak aku aje.
sebab cair macam mak masak, cuma tambah serai dan daun limau purut bagi naik bau tomyam dia..
ayam dia pun potong kecik2 je macam mak aku jugak masak dekat rumah..
rasa sedap pulak tu..
terubat rindu nak makan asam pedas ayam mak aku..ececehhh..

pekena pulak dengan telur masin..
nasik putih memang best la kan..
walaupun aku makan atas kertas minyak dan air dalam plastik je tapi aku suka sebab sedap..
aku ni memang pemalas nak keluarkan makanan bubuh dalam pinggan ke ape..
sebab nanti pinggan kena basuh..
malas okeh! hahahha
kalau boleh dekat rumah pun aku nak buat macam tu..
tapi abah aku bising suruh keluarkan semua letak atas pinggan..
hukhuk..
pada aku letak dalam plastik pun kalau dah sedap tu sedap je la..

air pulak aku pilih bandung hari ni 
tak tahulah tekak rasa nak air bandung pulak
beli dekat cafe RM1.20 tapi sedap dan manis..
siap boleh tambah air lagi..
jadi banyak la tambah air..
aku ni kuat minum air jadi memang sangat baguslah jika air banyak..hehehhe

dan ada beli goreng pisang 
sekali kau telefon kakak aku dia kata dia pun nak goreng pisang nih
ehhh, sama pulak ye!
sukaaaa...

eiii.. lagi 2 hari nak balik
tak sabar aku nak senaraikan menu dekat mak aku
tampal dekat peti sejuk biar semua orang dalam rumah aku tahu tekak aku nak makan apa termasuklah kucing dan anak kucing aku..
aku balik je harap dapat ikut menu aku 
jangan nak memandai2 lauk ikan duri la ape la..
ikan pari tak pe..

ikan bakar..
aku dah terbayng ikan cencaru sedang2 bakar
bila nak makan asap2 dia naik dan makan panas2 dengan nasi kosong dan sambil kicap..
perghhhhhh...
sodap wehhh
pastu ada pulak donat lembut2 dan tau fu fa
air pulak katira hijau yang sodap tu..
memang best!

aku tanya pasal pakcik yang selalu jual air cendol dekat pekan rumah aku tu pada abah aku
abah aku kata 
"kau jangan risau la, cik din tu tak lari kena, tiap2 hari dia jual cendol dia tu "
yessss! 
akak aku dah tau dengar aku sebut pakcik tu je dia dah jerit
"nak cendol la tu!"
cehhhh.. cendol dia sedap tau.. tak sama dengan tempat lain..
dah la tu bila makan tak sakit perut..
hehehehe..



ppssssttt :: cepatlah balik kampung nak makan macam2 nih..huaaaaaa T____T

No comments: