Happy Cat Kaoani -->

Thursday, September 2, 2010

Hari Yang Sangat Nice!

hari ni aku berbuka sorang2 lagi
memang bestlah!
dah la seharin duduk dalam bilik je tak pergi mana2
mulut naik jammed sebab tak bercakap 
dengan puasanya lagilah kelat tekak ni..
tak ada orang nak bercakap
bila usna balik cakap sikit dengan dia lepas tu dia tidur..

ermm..
hari ni saya pergi beli makanan sorang2 dekat DC..
tapi yang paling tak bestnya sepanjang perjalanan saya nak ke DC saya asyik dengar orang berbual sambil tanya
"kau nak makan dekat mana?"
"budak2 ni ajak makan dekat luar, dekat seksyen 7 kot"

kalau tak pun

"kau berbuka dekat mana ni" sebab nampak kawan pakai cantik2..
"dekat luar, tengok wayang sekali..."

saya?
gagagagaggagagag..
gigit jari sedut air tebu jela dekat bilik sorang2.
saya budak baik.
baik sebab fulus pun tipis sebab tu baik..
kalau ikut aku yang tengah kaya walaupun sorang2 harus aku gigih2 jalan kaki ke Pizza Hut seksyen 7 ni..
geeeerrraammmm...

ermm..
sila terima kenyataan ye!
kenyataan yang esok lusa dah nak balik
sila berjimat cermat, jika nak bantai sila bantai makan banyak2 dekat rumah..

eh, eh, eh..
aku perasan satu benda la..
dekat sini memang ada jual kuih *tapi jual awal2 ramadhan je*
tapi tak ada kuih yang pelik2..
paling biasa kuih epok2 @ karipap (tak biasa sebut karipap macam kuih lain je rasa), kuih lapis, kuih bom, kuih2 bakar dan bingka..
donat pun jarang, luih lopes ke, buah melaka ke dan talam2 memang susahhhhh nak jumpa kalau dalam u ni..
kalau nak kuih banyak sila ke bazar seksyen 7 atau seksyen 2..baru banyak..



aku teringin sangat dengan kuih lopes..
yang 3 segi dan ada salut kelapa tu..
makan dengan gula merah..
gagagaga..
kalau tak puasa pun aku beli..
sedaaaapppppp...

tak pun mesti beli donat, karipap, popiah, dah bingka..
dah aku terbayang2 tau fu fa sejukkkk..
nak tahu sejuk sebab apa?
sebab masuk peti ais dan letak air sejuk banyak sebab air gula dia manis lepas tu hirup slurrrrpppppppp macam tu ...hahahha
gerenti akak aku tergoda la kalau aku buat macam tu..
hahahhaha..
dekat sini kalau nak makan boleh, ada je jual tapi tula, tak ada air sejuk yang best..
huuuu..
air water cooler ada la!



ppsssstttt :: tadi aku google ada banyak kuih lopes bulat dan warna hijau.. dah tak asli la beb! bentuk 3 segi dah hilang..heh!


2 comments:

alinac lover said...

yang asli tiga segi ke??

Nour Eyza said...

memang asal dia segi tiga kak.
bungkus pakai daun pisang tu ikat2 piar x teburai..
warna pun putih je..
skrg bulat sebab org mls pki daun pisang..
warne lak nk ijau..hehehe