Happy Cat Kaoani -->

Thursday, August 19, 2010

Tika dan Saat ini Aku Amat Mahukannya!

sudah lama tidak pulang ke rumah..
rasanya hampir sebulan
rindu masakkan dekat rumah janganlah cakap
sangat rindu ok..
sebab dekat sini tak boleh buat macam dekat rumah..

tika dan saat ini aku rasa mahu buat macam2 kalau dekat rumah :
  1. aku rasa nak makan kentang goreng yang adigoreng sendiri dekat rumah dan kemudian hadap sepinggan besar kentang goreng panas2 tu dan makan cecah dengan sos cili dan mayonis...
  2. rasa nak makan roti telur goreng yang macam selalu aku buat dekat rumah..makan dengan sos cili Life..gagagaga.
  3. nak macam ayam masak asam pedas mak buat.. bila malam aku boleh makan cecah dengan roti..marbeles!
  4. nak makan daging masak kunyit..ala, goreng kuning gitu..bila makan nasik pun kuning je..lalalalala~
  5. nak makan murtabak dekat rumah.. murtabak sini lain okeh!
  6. nak makan nasi putih panas2 + telur dadar without lada only bawang + sup sayur letak fish ball dan samba belacan..uwhhhhh.. sodapnyaaaa >.<
  7. udang masak sambal tumis.. make sure udang tanpa kulit.. ada kulit malas nak makan! hahahaha
  8. nak buat benjo sendiri dekat rumah.. cara penggorengan telur yang aku je reti.. harus la.. aku kan hantu telur dan roti..apa2 melibatkan telur dan roti amatlah menjadi kegemaran..
  9. nak minum air katira hijau yang tak pernah akan ada dekat sini!! arrhhhhh..
amboi, banyak kan senarai menunggu aku
siap list down..
siap la nanti bila aku balik cuti seminggi sebelum raya tu aku nak suruh mak masak semua ni..
gagaggaa..

satu lagi, aku amat rindukan nasi goreng sutun!! arhhhhhh..

rasa nak jerit kuat2 biar sampai rumah dengar apa aku nak makan..
isk isk isk..
T_____T

ini adalah mood ingat makanan dekat rumah..sangat la best bila dapat makan ni.. 
ada pulak kuih burger melayu, donat dan pulut panggang seringgit dua..
perghhhhh...
dush3.. aku sorok kuih dalam bilik biar orang tak boleh makan..
gila kejis kan?
hahahaha..

aku rindukan segalanya tentang makanan dekat rumah aku
betik + semangka + epok2 emak + katira hijau + nasi goreng dan telur mata cair punya + roti dan telur dalam apa rupa dan bentuk dan sebagainya..



psstttt :: hari ni pasar malam kampung la.. mesti banyak jual makanan dan kuih best2..huaaa.. lamanya tak pergi pasar malam! gagaggaga.. T____T

No comments: