Happy Cat Kaoani -->

Saturday, March 7, 2015

Singki Tersumbat






Assalamualaikumm....





hari ni belum sempat bangun pagi dengan keadaan yang tenang mak aku dah kejutkan aku sebab ada air belakang rumah melimpah dan mak aku ingat ada paip pecah. sebab pernah paip pecah bawah simen belakang rumah. jadi ingatkan benda sama berulang kembali la. 



rupanya bukan. setelah di check keadaannya rupanya hole ke main tank tu sumbat. bila buang air dari singki terkumpul kat hole tu je. lepas tu kalau dah penuh air dekat hole tu membuak keluar. tabah je la tengoknya.




pagi2 buta dengan tak sarapan tak apa lagi aku dengan mak dok berfikir macam mana nak buat dengan saluran singki ni tersumbat. dah tak boleh guna singki nak masak ke apa ke. nasib baik mak dah masak siang tadi untuk abah, kalau tak payahlah. makan bungkus je la hari ni. 



pikir punya pikir aku pun google la kalau ada yang dapat membantu aku dengan mak yang sedang buntu ni.





tengah buat rawatan. benda ni kalau nak buat tak boleh makan masa sehari. kena dua or tiga hari. susahlah kan mak nak masak. nak guna singki. nak cuci pinggan. adoi, tabah je la kita melayan masalah rumah ni yang tak pernah habis ni.




nanti kalau dah ok kita update lagi ye. 






babai awakk..








No comments: