Happy Cat Kaoani -->

Thursday, March 5, 2015

BIASISWA BAGI LEPASAN SPM





Assalamualaikumm..





lama sangat la meninggalkan blog. kata nak jadi blogger berjaya. macam mana ni? tak istiqomah!! haha. dah2. jangan nak emosi sangat la hai kawan2. mari, iols ada benda nak share hari ni. 



disebabkan keputusan SPM baru je diumumkan jadi masih lagi hangat2 tahi ayam kan. mari2 kita tolong adik2 sekalian alam. adik2 yang lepas SPM nak mohon biasiswa untuk sambung pelajaran tak kira dalam atau luar negara ni ada caranya. korang yang hebat berblog konfem pandai main internet kaw2 punya kan? gunakan semua internet untuk cari semua sumber rujukan untuk korang amati, dalami dan perhalusi. 


biasalah, setiap biasiswa ada syarat dan cara tersendiri kan. cari. baca. hidup ni tak lari dengan MEMBACA seumur hidup. JANGAN MALAS. tu pesan dari zaman berzaman sampaikan korang dah bosan dan lali kan? sebab dengan membaca la kita boleh tambah pengetahuan. 


walaupun benda tu mudah. siap ada tulis. tapi kalau kita tak baca STILLLL tak tahu dan bila kita tanya balik akan nampakkan kita BODOH kan? tak nak nampak bodah mari la pupuk minat membaca dan pandai2 cari maklumat dalam internet. semua dihujung jari kan?



okeh adik2. sebabnya hakak ni share benda ni sebab dulu akak tak tahu semua ni. dan internet tak ada dekat rumah. sampai sekarang pun tak ada. haha. jadi sekarang sambil2 korang baca2 blog tu boleh tambah pengetahuan mana tempat yang menawarkan BIASISWA BAGI LEPASAN SPM. 








tapi hakak yakin adik2 yang bijak2 ni semua tahu mana nak cari benda ni semua kan? tapi yang paling senang sekali tanya je cikgu. CIKGU KAUNSELING akan bagi bimbingan bagi benda2 ni semua. jangan segan tanya mereka. InsyaAllah mereka akan tolong adik2 tau. 



ni baru sebahagian je ada lagi banyak institusi menawarkan biasiswa ni. hampir kesemua bank ada tawarkan cuma kena pandai cari dan mohon. tapi mohon kena la bersesuaian dengan syarat ye sayang2.



mungkin ada banyak dokumen yang diminta jadi boleh google sekarang. baca terma dan syarat. skalau tak paham boleh direct call mereka. cari no telefon HQ. tanya sampai dapat jawapan yang adik2 nak ye. 



hakak ni tak pandai sangat tapi kalau tengok adik2 ni pandai jadi suka pulak. haha..





ok la kakak nk keluar ada tugasan menanti. 





babai.






No comments: