Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, January 13, 2015

Sekembalinya Diri Ini








Assalamualaikummm..





lama dah blog tanpa entry. sebabnya? tuan blog cuma duduk rumah je jadi tak mampu nak update blog. dia jadi surirumah so macam tak best gila nak cerita pasal suri rumah yang semua orang buat tu. tak perlu sangat kot. haha. 



kisahnya baru selongkar blog2 blogger famous macam Fatin Liyana. baca entry tunang dia. baru kenal nama tunang dia. pastu google pasal tunang dia. sangat ketinggalan zaman aku ni. baru nak baca diari blog Yuyu Zulaikha. cerita habis semakin bijak. semakin comel babam. semakin semangat. baru baca blog orang ini. orang itu. semualah. sampaikan aku jadi terbawa2 dalam cerita diaorang. sampaikan orang panggil aku tak perasan. bunyi hp tak dengar. sampai rasa aku ada dalam setiap penceritaan mereka. gitu sekali penghayatan. kalau masuk kelas penghayatan mesti dapat A ni. kelas berangan pun aku mesti dapat A. konfem! haha!



jujurnya aku dah lupa apa entry sebelum ni. apa yang belum aku cerita lagi sepanjang setahun dua aku jadi penganggur tegar dekat rumah ni. disebabkan aku dah lupa apa yang aku tulis sebelum ni moh la tengok dulu. tak ada la nanti korang kata " hek eleh dia ni.. asik ulang benda yang sama je. tak ada cerita lain agaknya" lalu lepas tu terus tak masuk2 baca blog aku lagi. haha. hakikat sebenar yang sukar dipercayai dan diakui oleh manusia lemah ingatan macam aku.haha



pasal perkembangan hari ni aku tak ada benda nak cerita. pasal perkembangan badan semuanya dah sedia maklum. haha. tanpa perlu dipertontonkan lagi orang dah tau aku ni semakin gemok. haha. ayat boring je dowh blog ni. dah la blog picisan! blog sedihhh..hahaha. maka aku malu dan menekup mukaku dengan bantal gambar CJ7. hahah. 



hari ni happy sebab BRIM dan masuk. kahkahkah. patutlah happy semacam kan. nampak sangat dalam otak dan terawang2 apa benda nak dibeli tu kan. haha. jadi haruslah menguruskan duit yang ada dengan betul. padahal tuan blog sendiri beli barang online tah apa2. kemain nasihatkan pembaca. kuikui



ingatan pulih sikit lepas baca entry lepas. entry lepas aku cerita pasal BIRTHDAY aku yang ke 25. perghh.. dan tua rupanya kau. dah 25 tahun. tapi malangnya iols belum kerja dan belum mampu menyara hidup sendiri. sedihnya aku nih! hahah. kasi can la wei. penat2 iols belajar selama 6 tahun diploma + degree. kasi can la rehat setahun dua kat rumah. kasi peram bayaran PTPTN tu. kahkah. matiklah PTPTN belum kubayar dengan baik. haha. ampun PTPTN. hhaha.



jadi dengan ini nak mulakan hidup berblog cerita setahun yang lalu. aku abis stdy dalam bulan puasa tahun 2013. seminggu puasa macam tu pindahhhhh balik kampung sebab abis study yang amat ermm... amat best sebenarnya. haha. nampak tak tu cover ke hape?? haha. 



sekarang dah bulan 1 2015. maknaya dah nak 2 tahun. haha




sikit2 kita gain ye cerita2 dulu. hadam balik slow2. walaupun dah basi tahap kulat dan kulapuk tapi ni kira macam kulat berharga la. walaupun sejenis kulat tapi tetap rasa enak dan sedap. 



apelah aku merepek meraban ni woi? nak cerita, cerita je la kan.. ahha




next entry kita up ye sayang2. 




babai.








No comments: