Happy Cat Kaoani -->

Wednesday, January 14, 2015

Habis Study dan Keluar dari Rumah Sewa









Assalamualaikumm...




actual date aku keluar rumah sewa aku dah lupa sebenarnya tapi berdasarkan gambar yang aku ambik dulu aku rasa la 20/7/2013. waktu tayah tepat sangat la kan. walaupun masa tu masa puasa tapi kena gagahkan juga balik dan ambik barang2 balik naik kereta myvi kecik hakak kitew tu. kecik2 pun mampu jugaklah bawak barang banyak2 dan pergi mana2 banyak2 kali. haha. 














kawasan ruang tamu, bilik tidur dan dapur, semuanya kenangan bagi kami 7 sekawan duduk dirumah ni. terima kasih kawan sebab terima aku masuk rumah ni. walaupun dah cukup 6 0rang duduk rumah ni mintak jugak dengan tuan rumah untuk tambah sorang lagi. sebab rumah ni besar dan bilik utama boleh tahan besarnya. akhirnya tuan rumah bagi duduk 7 orang.




tapi aku sedar diri dan aku ambik inisiatif untuk tidur di ruang tamu sorang2. tak apa. aku tak kesah dan tak marah. aku lebih selesa dekat luar sebab barang aku banyak dekat luar. tak muat pun simpan dalam bilik. at the end of the sem barang2 aku banyak aku hangkut keluar bilik dan simpan dan kemas kat ruang tamu je. selesa dah bergerak sikit. haha.










barang2 aku untuk dibawak balik. banuak lagi rupanya. pasahal dah banyak gila bawak balik tapi tak habis2 lagi. adoi. sedih iols. tak pasal2 sumbat dalam kereta dekat kaki, seat, bawah seat semua ada barang aku. hahah. nasiblah banyak sangat barang dah kenapa kan :')











terima kasih tuan rumah sewakan rumah besar ni untuk kami keluarga besar duduk dalam rumah ni. boleh dikatakan selesa juga sepanjang menyewa disini. barang ada. boleh katakan lengkap jugak. ada tv, aircond, dapur, gas, peti ais, mesin basuh 2 biji, tilam ada 6 keping, almari, langsir, pinggan mangkuk dan tukul. haha. tukul tu tak tahan. bagus je untuk kami mengetuk tambah paku kat mana2. dasar suka menyangkut! haha




rumah warna kuning penuh semangat la. ada aircond kalau panas2. haha. padahal tak mampu nak pakai pun. sesekali je bukak. ada tv kecik untuk tengok drama pukul 7, tengok bola dan tengok ABP. AJL aku pergi stadium. tak sedar diri masa tu nak exam rasanya. haha. lulzz.. manusia remaja penuh sifat ingin tahu dan mengada2. tapi aku tak adalah sampai pergi konsert kpop or nak salam peluk cium kpop tu. lulz sangat tu uols. kami tak minat sangat tengok korea. haha. tengok je boleh la. tak ada sampai admire tahap gila gaban tu. 




pastu tak minat tengok male actor korea yang pucat lesi fake lukis makeup tu. macam tak natural sungguh. citarasa aku haruslah tall, dark and handsome. hahaha. dark kalau lagi dark dari aku pun tak pe. iols redho. haha. sebab kalau peputih sangat ni aku selalu pikir jenis manusia tak boleh buat kerja kasar, kerja berat. macam buat rumah. macam buat kerja kebun or sebagainya. hahahhaa. 




melalut sampai cerita kpop. haha. 




seronok duduk rumah sewa ni sebenarnya asah lagi bakat aku untuk memasak. haaa.. macam2 resepi aku cuba dekat rumah sewa. tak pernah buat sendiri dekat rumah pun aku try buat kat sini. belajar resepi dari kawan2 lain. masak masakan negeri lain. seronok sebenarnya. masak ramai2 makan ramai2. makan dekat lantai alas surat khabar masa buka puasa. nikmat rumah sewa yang berukhwah. Alhamdulillah untuk setiap kenangan bersama rakan2 rumah sewa yang sangat baik, toleransi dan pemurah (tak lokek). boleh kongsi makan. kongsi masak. kongsi minum. semua kongsi. basuh baju pun penah kongsi. tak kesah. baik2 belaka. syukur sangat jumpa kawan2 yang baik2 ni. rezeki kita kan :')




lepas habis study semua bertaburan duduk sana ini buat itu ini. banyak dah kerja elok2. gaji bagus. Alhamdulillah semuanya. semoga korang semua terus gembira dan sukses dengan kerjaya masing2 eh. *lap air mata*







terima kasih kalian untuk segala susah senang kita sama2 dekat rumah tu. terima kasih juga kongsi sama2 apa yang ada dekat rumah tu. Alhamdulillah. syukur diberikan kawan2 yang baik dan memahami. hikss 




cantik2 kan kawan2 aku? ni  semua masa DINER MPG (MAJLIS PRA GRADUAN) anjuran fakulti. tema RETRO. tapi aku tengok langsung tak bertema. haha. lantak ler yank janji bahagia dengan cara sendiri. haha. 




terima kasih untuk kenangan kita bersama.






:')







No comments: