Happy Cat Kaoani -->

Sunday, May 4, 2014

Demam dan saket tekak





Assalamualaikummm...



minggu ni sangat tak efisyen dalam berblog. cehhh.. konon, padahal memang tak pernah efisyen pun. kahkah. tapi paling tak produktif la minggu ni. sebabnya akak aku balik dan dia bawak saket tekak dan batuk. dan akhirnyaaaaaa aku dengan mak pun berjangkit sekali. 


poor me and my mum. hahah. kesian kan kami. tak pasal2 berjangkit sebab dia sentiasa batuk disekitar kami. dah la tu. memang sentiasa jalan2 dalam kereta sama2. dalam kereta kan tak besar. harus la jangkit. aku bawak kereta akak kat sebelah. dia batuk aku pun sedut. naik kereta sensama, tengok tv sensama, tidur pun sensama maka haruslah aku yang kena dulu. 


semalam tekak aku dah ketat. lutut dan lemah2. badan dah saket2. mata dah berair. balik2 je aku terus makan panadol actifast dua bijik pastu makan roti telur. pastu buat2 tidur. buat2 tapi hakikatnya scroll instagram. kahkahkah. tak tidur tapi nak baring2 sebab badan saket dan malas nak duduk ruang tamu. 


tapi semalam sebelum saket2 teruk sempat jugak tu pergi kenduri kawen kawan masa sekolah rendah dulu. kawan sekampung. dekat je. aku pergi dengan mak. akak tak pergi sebab dia demam dan batuk. banyak kena pantang makan. tapi sebenarnya mak pengantin beria jemput dia sebab mak pengantin tu cikgu TADIKA kakak aku. ok, nampak tak? TADIKA. haha. kakak aku sekarang berumur 29 tahun. kawan aku yang kawen ni sebaya aku 25 tahun. okey lah. memang betul. kakak aku dah tua. kahkahkah!!





owh, ini bukanlah masa pergi kenduri kawen. gambar pergi kenduri ada lagi dalam hp. malasnya tahap gaban nak transfer. nampak tak sungguh tak produktif minggu ni. sebab saket kot. tu yang malas segalanya. maafkanlah tuan blog yang tak sihat ni. *uhuk..uhuk*


tapi tuan blog mampu memcapap. pegi taman pun mampu pakai faundation dengan bedak. mampu lagi pegi pasar malam. tapi epiknya pergi pasar malam tak ada selera nak beli makanan. pergi sebab nak beli baju dan mak beli ayam. sungguh tak beli makanan. lapar? lantak la. balik2 mak tak makan apa just buat air. aku buat air 3 in 1 yang ada oat dan nestum pastu makan kek swiss roll. janji kenyang. haha *konon diet la*


sehari dua ni cuaca panas sangat. minum air bergelen. tidur pun kipas speed paling kuat tu pun masih berpeluh. habis basah baju *euwwww* haha.





masih tak sedar diri kepala dah pening walaupun dah makan ubat awal malam tadi. adekah kena makan ubat lagi? pening pulak sekarang ni. tetiba rasa nak muntak pulak. what the ....


nampaknya tuan blog haruslah berehat sebab dan berpeluh2 sejuk ni. badan berpeluh tapi kipas speed 5. nampak sangat iols ni demam sebebnarnya. nak check suhu mana tak termometer mak aku simpan. esok kena pergi klinik kot. *mohon jumpa doktor abang kepada kawan aku tuh* hahaha


marilah kita berehat dan buat2 tidur. tak boleh tidur semalam sebab panas sangat. kena pulak share kipas dengan akak. phewww *berpeluhhh*


ok la. babai sayang!



No comments: