Happy Cat Kaoani -->

Monday, May 5, 2014

Baju Melayu tak jahit lagi?






Assalamualaikummm...


dah masuk bulan rejab nampaknya. dah boleh cepat2 ganti puasa. ramadhan bakal tiba kan. ewahhh.. tuan blog cakap kat orang. sendiri punya ganti macam mana? hikhik. sedang diusahakan la ni. slow2. 





otak tengah celaru tempat mana nak tempah baju melayu teluk belanga bapak aku ni. mana? mana? kain dah beli. kain sampin dah beli. masalahnya tak berjahit lagi. lambat woi nak buat baju melayu. mak aku pandai tapi dah tak larat nak buat. malas dah. dah tua2 ni malas nak tengok benda2 yang perlukan fokus tinggi. haha. 


anak dia? jangan la cakap. tak reti langsung. reti tengok je. haha. haritu berkobar2 nak beli mesin jahit mini. konon la nak belajar menjahit. mak pun sokong gak kalau nak beli. boleh mak tumpang sekaki dua menjahit sikit2 ni. tapiiiiii.. memandangkan banyak benda yang aku nak kena buat dan pikir. dan tak banyak masa dekat rumah haruslah terbantut niat dan perasaan nak membeli mesin jahit mini idaman kalbu ituwwww.. hahahah! *pangg! sebab terlalu berkhayal*


apa sebenarnya aku nak cerita ni? ohmaiii.. ohmaii.. bebelan yang nyata la uols. tak ada point langsung. ok2. kita fokus barulah ada hala tuju yang jituwww... *pang lagik!*




what fruit are you? kahkahkah. sebenarnya aku tak percaya langsung pasal kuiz2 dekat facebook ni tapi disebabkan aku banyak masa terluang dan aku tak pening dan saket malam ni rasa macam nak kuat kuiz mengarut dalam fb. tahulah dalam fb kan banyak benda2 macam ni. aku pun terpengaruh. *dasar perempuan cepat terpengaruh. haha!*


aku ni buah APPLE? ewahhh.. entah apa ciri2 pun tak tahu. main letak je. tetiba apple, kalau buah2 mesia takde epal2 bagai sat gi pulasan la, nangka la, ciku, duku, mempelam, kuini, langsat, durian, jambu batu.. macam2 buah kau hade. *apa aku merepek ni??*


nak highlight ni. BAJU RAYA ABAH TAK JAHIT LAGI. tu yang merisau sampai tulis dekat blog. tapi tak pi cari tailor? bijaknya perangai. ahha. pi la cari tailor ye dak? takat tulis kat sini bukannya ada HATTA DOLMAT datang offer2 diri nak buatkan baju melayu abah. hadoiyaiii.. iza.. iza.. haha


dah la baik pi tidur. baru la syok. tapi panasnya bukan main sekarang ni. macam nak mandi lagi je. hahaha


okey la babai!




No comments: