Happy Cat Kaoani -->

Saturday, May 3, 2014

Hiasan dinding bukan gambar




Assalamualaikumm...


tengah mengalami kegilaan yang nyata. yang sangat nyata tapi apakan daya budget tak ada maka kenalah berjimat cermat dan berhemat seperti kenaikkan harga minyak yang sangat meruncing. meruncing macam mana pun kau tetap jugak guna motor kereta tu kan? haaa.. macam tu la kegilaan aku. tak dapat dihalang. *cheaa.. ayat*


memandangkan rumah semakin siap dari hari ke hari ke hari, maka aku dengan ligatnya tengah berfikir yang apa nak hias rumah tu. bosan dah dengan gambar lama. bosan dengan gambar2 buat ready made jual kat kedai tu. 


paling2 pun mak2 akan beli gambar dekat kedai yang siap dengan frame tu kan? frame warna emas. tak best la letak dalam bilik. jadi macam istana2 je tak sweet2 macam tema moden?


meh sini aku nak beritahu. sekarang aku ada kegilaan baru. nak buat tulisan khat kufi dan gantung dalam bilik. tahu tak macam mana khat kufi tu bentuknya?




hasilnya dalam frame aku.





nih dia hasilnya. amacam? aku suka simple2 je janji lawa. ini baru percubaan je. nanti kalau dah jadi banyak aku tunjuk la banyak sikit. 


frame ni aku cuma beli dekat kedai RM2 je. pastu aku letak gambar tu. murah dan mudah. untuk adik2 yang kekurangan bajet macam aku ni. aku kan manusia penuh penjimatan berganda macam minyak Shell tu. haruslah berjimat cermat amalan mulia. hikhikhik


ada lagi. 




peta negeri kelahiran yang ku cintai. ewahh.. panjang betui nama negeri. haha. padahal peta Negeri Johor je pun tapi uniknya bila dia tulis dalam tulisan khat. kreatif sangat aih manusia macam ni. kenapalah aku tak dikurniakan kekretifan yang macam ni. haha

tarik balik la ayat suka khat kufi je. aku suka semua khat. nak2 khat kufi, khat thuluh dan khat nasakh. perghhh.. bukan takat hiasan dinding ni. tapi juga menyemarakkan lagi tulisan jawi dan penggunaannya. 

kalau kat dinding tulis ayat2 mesti kita secara tak langsung membacanya kan? pahala wei semua tu. syaitan pun segan2 nak masuk. macam kita letak banyak ayat2 dalam rumah la. sama je konsep. tapi ni versi moden dan simple. 






konon letak atas almari. belakang tu gambar konvo aku dan akak. tompok je situ. tak ada tempat nak letak. kalau kat rumah baru nanti rasanya macam nak gantung. baru cantik. letak atas meja tak cantik sangat. 


ayat2 ni pun rasa nak gantung. gantung pulak dengan keadaan yang unik. cewahhh unik kau! * pegang tukul pikir2 nak ketuk mana*


ada banyak lagi tulisan2 yang cantik. banyak dalam internet. boleh print je. letak dalam frame. jimat la. tayah nak beli mahal2. untuk penjimatan yang nyata dan pahalanya tetap sama je. hihi


ni ada lagi cantik2 woooo..


















ha kauuu.. rambang mata uols nak print mana nak letak dalam frame lepas tu gantung. haha. kakak aku dah cakap tema rumah baru tulisan khat sebab ade tengah gilakan khat. perli lettew. 


tak apa. nanti kalau dah siap print gantung elok2 dalam bilik ke dekat ruang tamu maunya tak lawa? lawa beb!


internet aku ni slow tahap siput makanya nak donlod gambar banyak2 ni pun makan masa berejam. jadinya entry lewat malam. *gosok2 mata*


maafkanlah jika saya ada ambik hasil tulisan khat sesiapa. saya cuma ambil dekat google dan dengan tujuan sendiri. tak buat untuk komersil. jadi tulisan anda di abadikan dia ruangan dinding rumah saya. secara tak langsung akan memberi pahala kepada anda. terima kasih sangat. anda2 semua memang kreatif!! *tabik*


wee.. wee.. tak sabar nak gantung kat rumah baru nanti. haha


nak cuba? print la. bila dah terpandang tu rasa tenang jiwa. 



babai!




No comments: