Happy Cat Kaoani -->

Monday, March 3, 2014

Bila sudah sampai seru








Assalamualaikumm...



aku rasa inilah masanya aku kena berubah. ecehh.. bukan aku tak mahu tapi banyak sangat kekangan dan halangan yang menimpa diri ini. ewahh.. menimpa konon. tak mau menidakkan diri sendiri yang rasa sangat selesa dekat rumah. memang la rumah kau kot. inilah masanya kalau nak menghabiskan masa dekat rumah. menghabiskan sisa2 masa dirumah yang bakal hilang lenyap dalam lipatan sejarah akan datang. Allahh.. Allah..


sejak bulan 6 tahun lepas aku abis study sampai sekarang dah masuk bulan 3 tahun 2014 tak jugak pindahnya. aku ni bukan apa, bukan tanak kerja secepat mungkin. nak sensagat, nak duit kot tapi bila pikir jadi tak jadi pindah rumah ni aku malas pulak jadinya. macam ye tak ye. yela, kau pikir kalau kau baru kerja lepas tu tetiba kena pindah. of coz kena ambik cuti. pindah rumah bukan macam kita pindah masuk u, bawak baju 2,3 beg, baldi dan bantal kan? ni pindah serumah. banyak barang wooo...


boleh ke nak baru kerja nak cuti banyak hari. konfem pindah rumah tak cukup sehari. penat lagi. urusan itu ini lagi. tak boleh wooo.. tak boleh. hahaha. maka, dengan ini aku tak kerja lagi SEBAB banyak yang perlu aku uruskan dan aku pikirkan. adik beradik aku tak ramai jadi akulah kena teman mak buat macam2 benda dalam rumah ni. 


biasalah, kalau kita tak kerja bila habis study orang akan cakap kita TANAM ANGGUR la. MEMILIH KERJA la, PEMALAS la. buat apa dekat rumah kan? biasa.. biasa. untung2 anggur aku dah berbuah boleh tuai kan? dapat jugak hasilnya. haha. malas nak berdebat. iye kan aja kata2 luar yang tak menbuatkan aku terguris pun. semoga kamu semua mendapat keberkatan. tak sedekit pun aku kecik hati. terima kasih sebab kata-kata kalian buatkan lebih kuat. 


apa yang paling aku pentingkan sekali adalah FAMILY aku. mak ayah. demi mak aku sanggup macam2 benda. yang penting mak tahu apa aku buat. 


aku pergi interview, banyak interview aku pegi. hampir semuanya aku dapat. aku pergi dengan mak aku. semua interview mak aku ada. tapi biasalah tak semua kerja sesuai dengan kita dan tak ada halangan untuk itu.


tapi bila aku dapat surat ni tadi mula la aku macam aaaa... aaaa.. kena bayar dah eh? hahaha





ni dia. kan dah dapat. dah lebih 6 bulan aku abis study tapi masih diam je dari bayar benda ni. kan dah kena panggil suruh bayar. hahaha..


cara nak membayar? dia ada nyatakan. sila la ke laman web PTPTN. nampak tak aku malas nak link? sebab internet tak kuat. haha


hokey la uolss.. jangan lupa bayar okehhh.. babai!




1 comment:

nuyui a.k.a miss YUI said...

huhu..mmg laju dpt lepas 6 bulan.