Happy Cat Kaoani -->

Sunday, March 2, 2014

Abang Penghantar Pizza!





Assalamualaikumm...



aku nak kenalkan korang dengan sorang abang penghantar pizza yang vouge the vass seantero kampung aku ni. beliau ni sangat gentleman. sangat macho dan mampu mencairkan hati2 gadis pingitan. hihi. gerenti punya. 


taraaaa!!!





di ni jenis suka menyibuk apa yang orang nak buat. jadi bila aku keluarkan kotak pizza dominos ni mula la dia duduk atas dia tak kasi aku buang. suka sangat tengok apa yang kita buat depan2 muka. kalau kita nak benda tu, situ la jugak dia tolak tangan kita dengan kepala dia. konon manja la tu. hahahaha






nampak tak ade lighter kat tepi tu? hahaha.. nampak kan aku dah bersedia nak bakar kotak tu tapi memandangkan  habang macho ni dah duduk atas dia nampak gayanya kena la alih perhatian dia untuk ambik kotak tu dan bakar kotak pizza. 


bau dah tak ada sebab kotak tu dah lama. cuma belum buang je. bila kita buat pembersihan rumah nak bakar itu ini mula la dia datang menyibuk nak tahu apa benda yang kita nak buang tu. macam kena buat penapisan kilang. kena QC sebelum produk tu keluar. kahkah. 


hadoi la budak gemok yang nakal. dah la gemok. manja. kuat jeles. tu semua dia punya perangai. hahaha


esok2 bila pindah rumah nanti aku tak tahu macam mana nak bela budak ni. memang kena kurung la jawabnya sebab budak2 ni kucing luar rumah. duduk area rumah tanpa sangkar dan boleh berburu. dan sangat nakal. kerjanya suka sangat masuk dalam rumah curik ikan dalam singki. kalau ikan dekat luar pun dia curi. sabar je la. 


jadi takkan boleh bawak dia dan bela macam dekat rumah lama. aku kena dudukan dia dalam sangkar. beli litter dan bekas air dan makanan. kesian kucing2 aku yang pandai berburu ni. pandai tangkat ular, katak, burung, sesumpah, dan mcm2 lagi. 


sedihnya bila teringat pasal pindah rumah. sedih. sedih.



babai!




No comments: