Happy Cat Kaoani -->

Wednesday, February 26, 2014

Anak Kucing Baru






Assalamualaikum..


baca tajuk pun dah tahu aku nak cerita apa kan? haaaa.. ni dia budak baru dalam family aku. lahir akhir bulan 12 kot. entahlah. tak ingat pun. haha. aku tak pernah catat tarikh lahir anak2 kucing. mak aku dulu catat tapi sekarang dah tak. malas katanya. jadi hentam sahajalah umur kau.hahaha




sebenarnya budak ni selsema dah lama tak baik2. mula2 sekor kena lepas tu berjangkit2 la kesemua kucing2 aku termasuk la budak kecik halus ni. budak ni mak aku panggil dia tompok. ala. sebab dia ade tompok2 warna hitam tu yang panggil tompok. padahal dah tak ada nama nak bagi. malas nak pikir sebenarnya. hahaha..






sebab tu jugak muka budak ni nampak selekeh2 sikit. yela, budak kecik, mana pandai bersihkan muka. jilat2 badan. tu pun sikit2 je. muka budak ni dengan hingus keras, dengan hitam bekas susu semua ada. haila budak kecik yang pengotor, penat hakak iza kau ni bersihkan hidung kau sampai pink macam tu. haha..












semalam masa mak aku membakar dekat luar rumah tu dia sibuk2 datang nak tengok api tu. pi dekat2 sangat sampaikan misai dengan kening dia yang panjang2 tu terbakar panas2 sebab dekat sangat dengan api. haaaaaa.. padan muka tu. suka sangat menyibuk dekat tempat orang buat kerja kan! haha..


padahal dia tak tahu pun benda tu panas, bahaya kan. dia nak tengok jugak. lepas tu kaki kena gigit semut api main dekat tempat sarang semut. padan muka lagi. bila dah terketis-ketis tu dia balik la semula dekat rumah. dah tahu kan api tu panas, saket lagi kena gigit semut. budak2 ni kadang2 kena bagi rasa apa benda tu baru dia tahu dan tak nak pergi lagi. jangan kita asik larang je. dia tak pernah merasa pun.


macam masa aku kecik, mak abah aku tak larang sangat aku nak main apa. aku main je. aku pulak nakal. itu ini aku main. panjat pokok, cari anak ayam lepas tu kene kejar mak ayam, serok ikan, cari lipan bawah pasu bunga. penah sekali tu aku main penyucuk kelapa tu tercucuk kaki aku. berlubang kau kaki aku. masa tu aku dengan abah aku. abah aku boleh bawak aku masuk rumah, mandikan aku sambil darah mengalir2 dekat kaki aku. tapi masa tu aku nangis bukan sebab saket, sebab takut abah aku dok marah2. hahahaa..


aku memang nakal dulu. ehhhhh.. apa tetiba cerita pasal kenakalan aku ni. kahkahkah. dah2 jangan nak buat cerita lain. cerita sekarang ni budak tecik ni. hihi.


tapi budak ni aku dah beri dia makan vitamin dengan antibiotik. harap cepat la selsema dia baik. sebab selsema dia teruk okeh. kalau bernafas tu macam berkeladak. lepas tu siap berbuih2 hidung nak bernapas. kahkah. dapat bayangkan tak?


jangan risau. insyaAllah dia baik nanti, diorang ni kuat antibodi cuma lambat sembuh. hihi..



babai!




No comments: