Happy Cat Kaoani -->

Monday, January 20, 2014

Jajan masa kanak-kanak







Assalamualaikum..


macam nak cerita pasal jajan masa kanak2 dulu. masa dulu kalau dapat jajan2 ni rasa macam happy sangat2. berganda2 happynya. syok sungguh.
aku ni jenis tak banyak karenah. jajan pun tak mahal. dah kata budak kampung. jajan seposen dua tu dah kira bagus. aiskrim mesti bawah seringgit. kalau lebih seringgit aku rasa mahal sangat dah. 


kalau nak cerita pasal zaman budak2 memang tak pernah habis. 
bila terkenangkan aku rasa syok sangat sampai tak nak besar. tapi jujurnya bila dah besar macam ni rasa nak kecik balik. sebab kalau kecik tak perlu pikir apa2. pikir pergi sekolah. pergi sekolah agama. mengaji. pergi koko. pergi tuisyen dan balik buat kerja rumah. tu je sebenarnya kehidupan sebenar budak2 zaman aku. dan sebenarnya aku sendiri la rasa macam tu. tayah pikir itu ini. tayah pikir kerja. tayah pikir zaman pekerjaan. 


jujurnya zaman sekolah dengan zaman universiti adalah paling best. tipu la kalau kata tak best. mesti lagi best dari zaman dewasa-kerja-tak-pernah-habis ni kan? haaaaa.. jangan tipu!


ni dia jajan2 yang aku sukaaa makan masa kecik2 dulu..























ni semua jajan yang aku suka makan masa kecik2. sungguh tak akan lupa rasa dia dan teksturnya. hahaha.. gila menghayati bila makan sampai teringat2 kan. hahaha.. paling aku suka sampai sekarang adalah jagung manis tu. sedapnyaaaa...


kejap lagi pergi kedai nak beli la. hahaha


korang makan tak benda2 ni masa kecik dulu?



No comments: