Happy Cat Kaoani -->

Sunday, September 8, 2013

Melaka Trip







Assalamualaikumm..


nak cerita masa aku pergi Melaka hari tu. ewahhh.. lamanya baru nak cerita kan? pergi hari tu raya ke 5 tapi dah habis raya baru nak cerita. teruk. teruk perempuan ni. hahaha.. pedulikkk.. masa ni gua baru excited nak edit gambar dan tulis kat entry jadi masa ini la aku baru nak update. maafkan diriku yang pemalas ini ye. hehehee..


tujuan uama ke Melaka adalah untuk melawat sepupu abah aku yang duduk kat Masjid Tanah sana. urmm.. tahulah kan. beliau ni baik. dia la yang aku tumpang barang selama diploma. aku tumpang sana tapi tiap kali abis sem dia akan datang ambik barang aku dekat kolej. terharu beb. isk isk.. orangnya baik dan peramah. tak payah segan la dengan beliau ni. dah macam sedara dekat sangat. ehehhee..


tiap2 tahun beliau akan datang rumah aku. melawat sepupu dia (abah) yang lebih tua sekali jumpa dengan sedara mara dengan sini. dia memang orang sini tapi lepas kawen pindah ke sana sebab suami makcik ni orang Masjid Tanah. aku pulak dulu kan diploma kat Alor Gajah. jadi sekali mencari sedara la tu. hihihi


malanganya aku yang amat penyegan ni tak adalah gambar beliau. sebab musababnya aku adalah pemalu nak ambik gambar dan mas atu aku datang dah petang, dia pun pakai baju dekat rumah. pastu sekali goreng mee untuk family aku. hihi.. 


tapiiiii... aku masihh ade gambar masa kami on the way ke Melaka. hihi. akak aku drive. aku malas. sebab tu kereta dia. kalau aku bawak ada je tak kenanya. aku pulak panas je kalau ade je orang nak komen. so baik tak payah. dia punya kereta dia drive. tayah nk suruh orang drive. bising dia nanti.





ni masa nak bertolak dari rumah. masa akak drive kereta dan masa berenti di RnR Machap. ni dalam toilet. pastu makan la apa lagi kan kalau kat RnR tuh. hihihi..




haaa.. aku duduk dekat sini. D' Utas Inn. tempat ni untk budget traveller macam aku. sebab aku duduk sini satu malam je. dulu pun aku pernah duduk sini sekali. tak mahal sangat dan sesuai dengan family macam aku. datang cuma nak tidur je. siang dah jalan2 dekat bandar. semalam je pun. aku ambik bilik untuk 4 orang. sesuai la aku dengan family aku kan 4orang. RM150 semalam. untuk 1 king bed dan 2 single bed. ada air-cond, kipas, water heater, tv and set meja. tak ada apa sangat tapi ok je bagi aku. sebab aku cuma nak rehat je.


hotel ni terletak di Kelemak. Dekat dengan UiTM Lendu, Alor Gajah, Masjid Tanah. ni laman web dia. korang cuba usha. banyak lagi jenis bilik dia ada. http://www.utastravel.com.my/penginapan-Utas/





lupa nak snap gambar bilik yang kemas rapi. jadi ni je gambar dalam bilik masa nak keluar dah. bilik ni ada wall paper besaq punya dekat dinding bilik. cantik gambar tu. pemandangan macam kita duduk kat balkoni resort mengadap laut. kira sea view la ni. penuh dengan pokok2, ada pool. best la. tu yang sibuk kami ambik gambar tu. kihkih..


lepas tu kami ke sini!! tempat palinggggg kau rindu!





masa ambik gambar ni sangat la ramai orang tengok sebab depan ni ada trafic lite, pastu orang ramai pagi datang kerja. pastu ada budak keluar masuk semua. hehehe.. tapi aku dah tak malu sebab aku dah tak study situ lagi. kalau dulu ye la aku malu gila ni jangan harap nak segan. confiden level aku dah naik sekarang. hikhik. 


lepas tu baru makan dekat medan selera depan UiTM tu. sumpah tak pernah makan dekat sana pagi2. yelah, dulu pagi2 aku mana keluar. nak2 pulak diploma dapat makan. cari je la makan dekat dewan makan kan. lepas tu baru bermula lah pengembaraan aku dan family di Bandar Hilir Melaka. 






ni masa aku dengan family naik atas tu. haha.





ni pemandangan dari atas menara. kabur sebab kamera aku. biasalah. hihihi.. loser pulak tengok gambar kabur ni kan? ok, kalau aku kaya aku beli camera hensem2 pastu aku capture untuk peminat2 aku dekat sini. ewahhh.. peminat. macam la ada peminat kan aku ni. puiii!


lepas tu jalan2. pergi dekat tempat lain pulak. pergi Bukit St. Paul. separuh je aku dengan mak and akak naik. malas dah nak naik. hahaha. nak train naik atas boleh? kejis kan perempuan ni. hahaha.. sebab tu kau gemok. haha. k. malu. lepas tu jalan2 pergi pulak beli barang2 dekat depan Stadhuys. lepas tu pergi naik Cruise Melaka. ni la mak dengan abah aku sibuk nak naik. selain naik menara Taming Sari, mak aku nak naik Cruise Melaka. hihi. aku pun ikut la kata nak naik. aku dah pernah naik tapi dulu aku naik dengan kawan2 sebab buat assignment. ni naik reramai macam segan gila nak ambik gambar kan. haha











lepas tu kami pergi Muzium Samudera. Aku nak masuk satu lagi muzium tapi mak dengan abah malas dah masuk. abah dah saket kaki. aku masih ok. tak penat pun. just jalan2 sikit je. hihi. sebenarnya aku sukaaa sangat pergi muzium. suka sangat tengok benda2 dalam muzium kalau boleh nak lama2 dalam muzium. tapi masa tak mengizinkan sangat la pulak. nak baik hari tu jugak ke johor. tu yang excursionist tu. hehehehe..









lepas pergi beli barang sikit. then balik ke Johor. sampai rumah dalam pukul 1 macam tu. aku tak penat sangat tapi kakak aku la penat gila sebab dia yang drive kan. haha. sesuka hati je pergi balik macam tu. mak abah aku yang nak macam tu. aku relax je sebab aku memang suka pergi Melaka. Antara tempat yang aku suka tinggal. makan tidur aku semua kerasan. 'kerasan' ni dalam bahasa jawa sebenarnya. 'kerasan' means aku boleh atau betah tinggal dekat situ.


sampai dulu aku penah cakap. kalau aku nak kerja pun ada 3 tempat je yang akan aku kerja.

1. Johor Bahru
2. Melaka - bandar Melaka yang utama
3. Shah Alam - Sek 2-7 yang utama.


sebab? sebab aku penah kerja/ belajar dekat sana. ewah. sesuka hati aku je. sebab aku suka duduk 3 tempat tu. pada aku tempat tu seronok. aku boleh hidup bertahun2 dekat situ. aku mampu melangkah sorang2 dekat tempat tu. aku yakin sebab aku tahu sangat tempat2 tu. hihihi..


tapi sekarang aku rasa pilihan aku cuma no satu tu. atau yang sebenarnya tak ada pilihan. mak suruh aku kerja dekat Johor. salah, bukan johor. Johor Bahru. duduk dengan kakak lepas kerja. sekali sekala mak boleh datang dengan abah tidur sana. itu rancangan mak. dan mak nak aku dengan akak berkumpul sesama dan kerja satu JB je. duduk sensama. sebab aku tak ada adik beradik lain. aku ada kakak je. hihi. so kena la kerja JB.

Masalahnya cuma satu. aku tak mohon lagi kerja ni sebenarnya. Resume pun aku tak buat lagi. eiiii.. kejis tau perempuan ni. teruk. hahaha.. sebab aku malas wehh.. malas nak mohon2 dulu. biar la nanti. tunggu semua settle down baru aku kerja. karang kalau aku kerja sekarang kang susah pulak nak cuti. nak tolong mak kemas rumah dan pindah rumah. huuuuu


hahaha. merepek sudah! tengok la perempuan ni suka sangat menulis. dah la gambar teruk2. kembang2 belaka. hahaha. nak buat macam mana uols. iols tak mampu beli hp canggih. tepon buruk ni la peneman sepanjang hidup den. ewahh..


ok la. aku nak main candy crush ni. sik2 mintak nyawa. sik2 mintak nyawa. lama pulak tu. aku guna taktik kadang tak berjaya. ciss laaaa..ahahaa


babai!!!




No comments: