Happy Cat Kaoani -->

Monday, July 15, 2013

Sorang2 Housemates Balik. Sedih.







Assalamualaikum..



hari ni dah sehari lepas exam kami terakhir semalam. rasa seronok sebab boleh relax2. duduk2 tanpa berbuat apa. ngantok tidur. asal rasa ngantok sikit je tidur. bukan main pemalas lagi. semalam kami tidur sangat2 lena. letak kepala atas bantal pukul 12 tu terus tak sedar sampai pukul 4 suku. nasib baik sedar pukul 4 suku tu. kalau tak mahunya terlajak sahur serumah. 


aku gigihnya bangun pagi potong ayam yang besau2 tu supaya boleh masak. malas punya pasal aku goreng je. senang. makan la dengan kicap atau budu. suka hati korang la. nasik dah masak awal2 malam. macam tu la gayanya. tak ada sape nak bangun awal nak masak2 bagai. hangatkan aje boleh la. makan sahur je pun. 


hehehe.. dan akhirnya semalam lepas habis exam kawan2 aku dah mula balik. balik ke rumah masing2 dan tak tahu bila lagi akan dapat jumpa. insyaAllah konvo nanti jumpa la agaknya. kalau panjang umur. mula2 masa kawan2 kemas barang tu macam best la. tolong2 jugak kemas apa2 yang patut. tapi bila dah nak balik salam2 kawan2 mulalah rasa sedihnya bukan main. macam nak terkeluar air mata kita. hahahaa..


kami akhirnya sama2 duduk serumah selama 1 setangah tahun. lama la jugak. duduk dekat shah alam selama 2 tahun. jadi cukuplah kami study di sini selama 3 tahun. owhhhh.. uitm.


aku balik rabu ni. ermm.. sebenarnya rasa sedih jugak la meninggalkan uitm ni. banyakkkkk sangat perkara yang manis2 disini. uitm buat aku matang. uitm buat aku belajar banyak benda. sini tempat aku membesar. sini tempat aku menimba pengalaman. woooo.. sedih woo..


secara tak rasminya aku telah tamat belajar sebagai pelajar Degree in Hotel Management dan insyaAllah akan konvo pada bulan 12 tahun ini. aminn.. jangan ada perkara tak diingini berlaku. 


rasanya semua ni akan jadi benda yang sangat2 manis buat aku. aku sangat sukakan zaman belajar. sebab aku dapat belajar macam2. dari urus perasaan, urus diri, urus masa dan peribadi. semua... 












tak akan ada dah buku2 dan nota2 ni semua. semuanya akan disimpan rapi dalam lipatan memori dan disimpan kejap dalam kotak untuk pindah nanti. haaa.. tu balik rumah satu hal lagi nak simpan mana agaknya barang2 aku tu. dengan tak ada tempat nak letak bukan main susah lagi. tak tahulah. ruma tak besar pun. tu yang susah sikit tu. 


buku2 aku dari diploma sampai degree ni aku tak pernah jual kat orang. aku beli buku dari orang tapi aku takkan jual buku2 aku. aku sayang sangat. semua tu memori. kalau aku tengok buku tu aku akan ingat semua benda berkenaan dengan buku tu. macam lecturernya, masa belajarnya, memorinya.. semua.. aku suka dengan semua tu. buku2 lama aku. 


balik ni ada kerja lagi. aku kena la kemas balik barang2 dalam rumah tu. banyak dah benda yang aku kemas. bawah2 katil aku semua clear aku buang mana yang tak guna tu. mana yang boleh guna aku simpan. tapi banyaknya baju2 lama. masih elok tapi tak guna. means tak muat atau dah tak ada pesen dah. biasalah. perempuan. barangnya banyak. kalau tak banyak bukan perempuan. hahaha..


dengan ini esok mungkin kami akan meninggalkan puncak alam ini dan menamatkan pelajaran sebagai pelajar UiTM yang telah aku sandang selama 6 tahun ni. 


Allah.. rasa sekejap pulak benda ni berlalu. padahal dah lama dah 6 tahun tu. kalau budak kecik dah naik pra sekolah dah. walaupun banyak kali bebel2 kata lama sangat study la apa la. penat la saket la jauh la tapi slow2 ikut flow tetap jugak habis. Allah maha besar kan..


insyaAllah balik ni aku akan cari kerja. berkemungkinan besar kerja dekat JB. sebab dekat JB ada kakak aku. senang aku nak duduk rumah dia dan menyewa dengan dia. kalau panjang umur kita jumpa lagi ye kawan2. 


babai!




No comments: