Happy Cat Kaoani -->

Saturday, April 13, 2013

Mengapa ahad terlalu dekat dengan isnin??





Assalamualaikumm..



salam hari sabtu. dah separuh hari dah ni. still tak buat apa2 dah. mula bakerja iza. nanti kau yang saket nak study banyak2 benda satu masa. mula la kau tensen dan geram sebab tak study awal. klise. setiap kali sama je pekara yang berlaku. cuba buat kelainan.


kelainannya adalah cuba jadi rajin. cuba siapkan kerja cepat dan cuba jadi orang yang lebih teratur, ni tak . serabut sana sini. haihhh..


membebel untuk diri sendiri ke hape ni? sabar je la aku ni nak bebel2 kat diri sendiri. bagus jugak bebel2 untuk diri sendiri ni. rasa macam diri ni sangat tak bagus. hehee..






ni dia hidup mahasiswa. sem ni dah dua bulan tak balik. sejak dari masuk je tak balik2 rumah. nanti 20hb ni baru la balik untuk cuti mid term. yang risaunya minggu ni. test berderet nak kena settle sebelum balik. takut okeh! nak mengadap lect buat dua presentation satu hari lagi la gua seriau. mana nak hapal satu presentation. dengan satu presentation lagi. huuuu.. gua nangis kang!!





sepanjang aku belajar diploma plus degree aku rasa hari isnin jarang buat aku stress. boleh katakan tak pernah untuk degree ni. tapi untuk akhir sem ni aku rasa isnin macam killer day. isnin sangat blues dan isni sangat buat aku tensen. sebab ada satu kelas yang amat digeruni setiap masa. setiap ketika dan waktu 2jam kelas tu aku rasa otak aku kena berfikir ligat, pantas dan tepat untuk memenuhi setiap kehendak dan kemahuan lect yang sangat high demand. yang buat aku letih penat dan seksa sekali gus. 


yelah, aku ni bukan budak bijak. bukan jenis yang cepat tangkap. bukan sentiasa ada idea. ada masa2nya aku blur. ada masa2nya aku tak daoat berfikir. tapi lect suka petik2. tunjuk2 sape2 yang dia suka. kalau kau tak dapat jawab dengan betul kau dikira tak cukup fit untuk kelas dia. huarghhhhhh.. aku tensen untuk mencapai standard beliau. 







aku rasa sem ni semua blog aku cerita pasal kelas hari isnin yang tensen ni kan? jangan la korang meluat atau menyampah dengan aku. bila korang jumpa dia baru korang rasa apa yang aku rasa agaknya. hehehehe.. nak jumpa ke? baik tak payah wehhhh..


ok la. sampai di sini sahaja la bebelan kita hari ini. bertemu lagi di lain kali. salam ikhlas. 



amboiiiii.. baik benor pengakhiran cerita aku ni.. kohkohkoh..hehehe


babai!!




1 comment:

Busyra Takiyudin said...

hehe.. comel je tajuk.. menarik entry ni