Happy Cat Kaoani -->

Thursday, November 22, 2012

Lubuk yang Paling Dalam







Assalamualaikum..



selamat hari rabu. hari ni aku tak tahu perasaan aku. lepas semalam aku gembira tapi hari ni aku rasa perit. pedih. walaupun aku paham perasaan itu kenapa tapi aku rasa geram dengan semua ini. aku jadi saket hati dengan semuanya. aku rasa aku jadi benci. benci dengan keadaan sekeliling. dengan apa yang dah jadi. kalau aku ada kuasa, akan aku putarkan kembali masa lalu menjadikan ia betul dan baik. 



tapi apakan daya, aku hanya manusia biasa yang tak mampu buat apa2 dengan masa. tak mampu putar, betulkan mahupun melakukan apa2. aku hanya insan lemah.


aku malas nak pikir lagi. aku paham. demi menjaga hati orang sekeliling, aku sanggup ketepikan hati aku. aku lebih suka diam dari berkata-kata. sebab aku takut kata2 aku mampu yang membuatkan orang lain tersinggung, saket hati, dan marah.


tapi biasalah, aku juga manusia biasa. aku ni ada juga perasaan. rasa macam nak buang perasaan biar aku tak ada perasaan biar orang tak boleh saketkan hati aku dan aku tak saketkan hati orang lain. kan senang. tapi kita pun boleh saket hati dengan mesin, inikan pulak manusia. jika dah namanya manusia, aku tetap dengan perasaan, emosi dan jiwa.






















ini adalah wajah2 kesayangan hamba. hanya mereka yang mampu mengubat segala rasa saket yang bersarang dalam jiwa yang paling dalam ini. tanpa mereka siapalah aku didunia ini. tanpa mereka pada siapa lagi harus ku bergantung harap. kasih sayangku tak pernah berbelah bagi untuk mereka.



terima kasih atas segala rasa dan pelajaran yang telah anda semua berikan..




salam






2 comments:

Alya said...

ya allah comelnya anak kucing tu :')

Nour Eyza said...

hehehehe.. dia dah besor sekarang.. hehehe..