Happy Cat Kaoani -->

Saturday, September 22, 2012

Murah tapi cantik..





Assalamualaikum... 



apa khabar semua? sihat ke? aku sihat2 je haaa.. bertambah sihat je adalah aku ni. niat dihati adalah menghapdate blog setiap seminit tapi apakan daya itu hanya plan akan dan minda yang cerdas ni. hakikatnya, badan selesu orang kerja mengangkat balak. malas kemain. dan juga tak ada idea. kalau pergi baca blog orang lain adalah jugak idea haku nak menulis blog ni. nampak tak tu? ini bukan cedok idea orang lain tau. ni adalah hasil dari pembacaan umum. macam baca buku. =P


haaaaa.. sebenarnya malas nak hapdate sebab tak ambik gambar lagi. kalau dah ambik gambar barulah aku akan update. aku ada beli box, ke apa eh nak cakap. ala, benda murah2 je yang boleh bentukkan jadi kotak dari material kain dan plastik. tapi sooooo cute! malangnya aku jumpa warna hijau yang berdesign cantik sangat. aku minat sensangat tapi mahal wooo dalam RM50 yang hijau aku berkenan tu. sebab dia fully kain dan ada beli kukuhkan dia. yang aku beli ni cuma kadbod keras je. RM25 je, half harga dari yang aku suka tuh. tapi comel2 la ade kartun2.. macam bebudak sikit sebab tu murah. kalau ikut hati aku mau je aku grab yang rm50 tu. sangat ohsem dan sangat kena dengan jiwa aku. dengan design macam tu, dengan warna hijau dia, memikat hati betul.  tapi bila selak purse maka dengan ini aku harus sedar diri. jangan terlalu boros mengendalikan kehidupan yang serba mencabar ini. nampaknya aku sudah berbelanja lebih kali ini. harus ikat perut dan ikat diri jangan membeli belah lagi. sob3...


mesti korang kata, alahai takat beli boz busuk pun kecoh tapi tu la hakikatnya. aku suka box tu. aku buat letak baju kurung aku. nampak comel dan kemas sikit. aku sekarang sedang sikit2 kemas barang aku yang tak guna dan bawak balik kampung. so, nanti sem depan bila aku dah habis sem aku tak payah la bawak balik banyak sangat. muatlah kakak aku nak hangkut aku balik rumah nanti. hehehe..


nampaknya misi aku berjalan lancar. tak sabar nak cuti mid term raya haji nanti sebab aku nak bawak balik lagi satu beg roda besar barang2 tak guna which is beg, kasut, heater, pinggan mangkuk dan sebagainya. aku ni nak ada benda macam2 tapi gunanya idok. haaaa.. tu la satu masalahnyaaa... kerjanya membazir je. hehehe..


tapi benda2 yang aku beli bukan basi pun, just akan jadi buruk la tu aje tapi aku memang suka membeli belah tapi beli benda yang murah je la. tak mampu nak mebeli belah benda2 mahal. aklau ada benda murah apahal pulak nak beli benda mahal? kan? aku rasa lagi terancam kalau orang dapat cari benda yang sama tapi lebih murah, mulalah aku rasa rugi je beli kat certain tempat tu. kalau dapat lagi murah lagiiii aku suka.. hehehe..


so sekarang benda2 yang tak guna je aku let go bawak balik rumah. kosong sikit tempat aku ni. taklah berserak sangat rumah dengan barang2 kami. dah nama pun perempuan. so banyak la barangnya. itu ini. baju berlambak2 pun still kata tak ada baju. kasut berkotak2 pun still kata tak ada kasut. apelah kan..hehehe...


ok la esok aku update lagi. ecehhh.. macam la ade orang tengok blog huduh kau ni. macam la ada orang baca sangat apa yang kau merepek2 ni kan? hahaha.. sedar la diri tu woiii!


ok, nanite, wassalamm...



=)






No comments: