Happy Cat Kaoani -->

Sunday, June 10, 2012

Transformasi Khidmat Masyarakat






Assalamualaikum semua...


apa khabar? dah makan tengahari? ermm.. akhirnya.. saya mau update blog saya yang dah bersawang sama macam sawang masjid kampung sg gulang-gulang tuh! hikhik..


hari ni saya makan simple2 je. ikan masak kicap dan sawi tmis air. haaa.. cecah budu sikit. done! tayah nak mengarut2 sangat la masakkan kan.. buat pening kepala je nak masak. kami kan student maka buat je ala kadar..hikhik


semalam kan aku kata aku pergi Transformasi Khidmat Masyarakat kann. kannn.. ala, bukan apa pun. bersihkan masjid dengan kubur lama je. masjid tu pun masjid lama. masjid baru ade dekat situ. cantik dah ni masjid lama guna juga tapi kurang dah. 


aku sebab tak nak berpanas dekat luar maka aku pilih untuk membersihkan masjid. hikhikhik. biasalah. aku memang malas panas2 ni. kang hitam lagi ade orang bising pulak hitam2 ni.hehehe


jadi mari melihat picture2 ye kawan2..hekhekhek





shamimah. dia ni blogger jugak tapi disebabkan malas nak taip hari2 dia disabale untuk orang tengok. dia tengok sendiri je. cehhhh.. hahahaa







dia ni comel kan? hikhik. dia masih single tau. lalalallalala~




ada empat tabung masjid kat sini. dan ini salah satunya lah. nampak mangga tu. besau tau. kemain lagi. begini, begini aku nampak tabung ni. hehehhee..





carta organisasi masjid. heeee...




beratur je anak2 ambil makanan. jangan berebut-rebut. tahu la semua orang lapar, jangan bertolak2. hikhik..






haaaaa.. kau! nasik ambeng yang sedappppp.. lauk lemak ayam dengan kerabu yang sangat bestttt... hikhik. ade pulak ikan kering. perghh.. mengancam! memang pekena dengan tekak sungguh. hikhik..






pintu depan masjid. kemain payah nak tolak pintu tu tau. keras ketat.. hikhik. sekali tolak. berderit bunyi dia. hahaha..





imam masjid dan bilal. juga jawatankuasa kampung. pakcik2 ni semua baik2 belaka. ramah tamah dan bersama2 kami membuat kerja. hehehee.






haaaa.. ni dia gambar semua ahli yang buat khidmat masyarakat hari tu. ada 3 orang lecturer dan seorang pegawai perhubungan awam dan imam dan bilal. tema kami hijau hitam tapi biasalah, ada yang tak mengikut tema la kan. hehehe..



macam best je bersihkan masjid walaupun penat tapi best. aku bersihkan masjid kampung orang dan orang pulak akan bersihkan masjid kampung aku. heeeee.. begitulah seterusnya....


seronok pulak sertai benda2 macam ni. even ni semua kerja suka rela. tapi aku suka la. mak aku pun tak kesah aku bersama2 dalam semua ni.. sebab akak aku pun suka sertai aktiviti macam ni. hehehe..


=)




No comments: