Happy Cat Kaoani -->

Monday, February 27, 2012

Rengang dan semakin gersang...





Assalamualaikum...


apa khabar anda semua? harap anda semua sihat2 sejahtera hendaknya. bosan betul kan malam ni. dah la aku belum makan malam lagi, jadi perut rasa sangat lapar dan berlalu tidak girang. huaaaa...


aku nak tanya kamu semua.


apa petua hubungan yang jauh tapi masih utuh? macam mana nak membina keutuhan tu? bagaimana membina kegembiraan itu? bagaimana membina kesetiaan hati itu? aku sangat la kagum dengan segelintir manusia yang hidup berjauhan. jarang berjumpa tapi masih mempunyai hubungan dengan pasangan masing2 dengan rapat. mesra. bergelak ketawa sentiasa dan masih saling gembira.


bagaimana?


bukan mudah membina kesetiaan atas kegembiraan. sepeninggalan orang yang kita sayang akan membuatkan hati goyah melihat kegembiraan orang lain.


kasih perlu dibaja, sayang perlu disiram, cinta perlu dia semai seawalnya supaya terjadinya akar kesetiaan yang kuat dan tak akan tumbang. walaupun hanya ditiup angin yang ringan. 


saat ada yang menghulurkan salam dan membuatkan diri rasa bahagia dan dihargai adalah saat yang paling indah sekali. dan jikalau ianya terus-terusan mengetuk pintu hati tak mustahil ianya akan terus cair...


tapi bagaimana pula jika sudah bertahun2 mengenali, semakin mengenali semakin bosan. semakin tak bahagia. semakin tak rasa gembira?? bagaimana?? bagaimana nak pupuk lagi rasa kasih itu???


macam mana ye korang yang berpengalaman nih??


bantu sikit!




No comments: