Happy Cat Kaoani -->

Thursday, February 16, 2012

Kenapa Bertukar??




Assalamualaikum..


er..sebenarnya aku dah perasan benda ni hari tu. masa tu boleh je bukak blog bersawang ni. lepas tu aku nampak ada font dekat blog aku ni dah bertukar. cam font tulisan tajuk aku. sebelum ni aku bukan guna font Comic Sans pun tapi tetiba satu hari ni bila lepas aku update entry aku tengok tulisan tu dah bertukar jadi macam tulisan font Comic Sans. kenapa ek??


blog aku kena hack ke sampaikan ada orang tukar font tulisan tu? aku pun tak tahu. aku tak pernah check dan tak tahu nak check macam mana. dah lama gila aku tak edit blog aku. macam tu je. bosan jugak kadang2 tapi nak buat macam mana kan. sejak aku hantar betulkan laptop aku ni awal sem lepas, abang tu dah delete Adobe Photoshope CS2 aku. kalau ada photoshope zaman batu tu bolehlah aku edit pic header aku tu macam2 bentuk.


bila dah tak ada ni aku tak reti nak guna aplication lain. dulu aku buat header tu sendiri hasil baca tutorial Kak Intan. tranparent header. aku suka gila sebab aku boleh buat editing ni. walaupun hakikatnya berpeluh-peluh aku buat benda tu jadi elok gila tapi aku puas hati. banyak kali jugaklah tak menjadi. banyak jugak gambar aku crop tapi tak jadi buat. 


walaupun ada orang cakap Photoshope CS2 yang aku ada tu dia dah tak reti guna sebab guna CS2 masa dia belajar sem dua diploma. sekarang pakai CS5. eiii.. tak kiralah. yang penting aku puas hati dengan hasil kerja tangan aku. 


aku berangan nak buat doodle tapi tak pernah menjadi. sebenarnya tak reti tu sebab la. tangan ni tak berseni sangat. walaupun aku pernah masuk pertandingan melukis masa kecik2 dulu. pertandingan masa tu peringkat kawasan aku. adalah bertanding beberapa buah sekolah. tapi macam biasa aku tak menang. sebab dulu masa kecik2 sibuk melukis bagai nak rak samapikan bulu mata orang pun aku nak lukis. sampaikan habis masa mewarna. budak kecik kan. tak reti budget masa... -.-'


padahal sekarang pun aku tak pandai budget masa. hasilnya selalu gelabah jawap soalan masa periksa. sampaikan soalan yang aku tinggal tu aku buat saat2 jarum jam nak mencecah tamat masa. haih! apa la aku kan.. 


apa aku melalut ni?? balik ke cerita sebenar..


aku pernah suruh kawan aku yang pandai photoshope ni buatkan tok aku. tapi dia kata tak reti. dia bukan tak reti sebenarnya dia tak paham aku terangkan. aku kan bagi penerangan macam jalan masuk estet. payah! hahaha! kesian kawan aku. sampai sudah dia tak paham aku suruh dia buat tu macam mana bentuk dia. last2 aku tak suruh pun dia buat...


sekarang bila CS2 zaman batu tu dah tak ada aku tak reti nak cari mana. aku pernah mintak kawan aku. dia kata kena install. dia kata dia install dah lama. kawan bagi dia. apakata bagi kat aku jugak kan.. ermmm...


dulu ada kakak senior yang intsallkan laptop aku. untuk laptop baru aku tak ingat pulak. owhhh.. aku mintak lagi rasanya. diorang installkan. lepas tu ajar aku sikit2 macam mana nak edit gambar. ramai jugak la ajar aku. sebab aku bising2 aku tak reti guna. hahaha..


eiii.. rasa malas gila nak edit. nantilah kot masa dah ada internet laju. sekarang ni jangan haraplah. huuuuuuuuuuuu...


bukan tadi aku nak cerita pasal tulisan tajuk entry aku bertukar je ke? apesal dah kelain ni?? ish3!


k la. lagi banyak aku merapu nanti. kbai!!




No comments: