Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, January 10, 2012

Pikir dulu sebelum buat!






semalam heboh tentang perhimpunan 901. semua institusi pengajian tinggi berjaga2 dengan ketat supaya pelajarnya tidak terlibat dalam demostrasi yang akan menghancurkan anak bangsa sendiri. tengok macam budak UPSI tu dah kena gantung kan.. tu la, terlibat lagi dalam benda2 macam tu..


aku ni malas nak ambik tahu pasal Perhimpunan 901 ni. sekali gus malas nak ambil tahu pasal politik Malaysia. tapi memandangkan aku duduk dekat Malaysia dan mengamalkan sistem demokrasi dan aku juga pelajar institusi pengajian tinggi, aku rasa aku kena ambik tahu pasal semua tu.


tapi aku tak penah berminat dan tak pernah terlibat. that's it! 


ramai yang bangkang Anwar Ibrahim dibebaskan. jadi terimalah keputusan itu seadanya. =)


kepada pelajar universiti, jangan mudah terpedaya. jangan cepat melatah melihat politik kotor pembangkang, jangan cepat goyang lutut dengar cemuhan, jangan cepat naik tangan kalau ada hinaan dari pihak2 yang cuma memprovokasi keadaan politik Malaysia yang sepatutnya berada di landasannya...


jika anda juga turut merusuh, anda juga turut demo, cepat melatah dan pendek akal, pada siapa lagi bangsa harapkan pada masa akan datang untuk memimpin negara ini? cubalah renungkan..


takkan nak letak negara ini kepada orang yang tak sepatutnya kan??



jadi aku seru semua pelajar, fokus pada study dan final exam. jangan dok meroyan nak demo bagai. ko demo nanti kang ko repet, pas tu extend. nak ke pemimpin yang extend sampai sem 8 dan 9? nak?


tanak kan??



so, study smart. think smart. konvo on time! yeah!!!





*ewahhhh.. kenapa entry aku ni macam serius bin politik ni??? erkkkk..





kbai!




No comments: