Happy Cat Kaoani -->

Friday, September 23, 2011

Separuh Jiwaku Pergi....




ada berita sedih aku nak sampaikan kat korang semua. korang nak tahu tak yang laptop aku rosak. ye ROSAK. sebab level kat rumah sewa aku ni asik ter on off je karen. kejap blackout kejap ok. lepas tu lima minit blackout lagik. tensi mak nokkkssss!


aku masa tu tengah buat report, pagi. tetiba je blackout. nasib baik siang kan. kalau malam tak ke hangin kami2 ni dengan gelap dan panas2 bagai. dah off on balik. pastu off balik. dari pukul 9 pagi sampai pukul 12 macam tu. tensen je. dah la dalam rumah aku ni 4orang wanita ayu nak pergi kelas. kelas CTU dekat Puncak Alam pulak kan. harus la pergi awal. dah la tu semua nak gosok baju kurung dengan shawl dan tudung masing2. tapi hangin je sekejap ada karen sekejap tak de.


redha je la dapat gosok baju macam main cak cak dengan karen. hangen sebadan wehhhh.. mana taknya, dapat gosok sebelah tangan baju kurung, then karen mati. kang selang 2 3 mint ada lagi. laju2 gosok sebelah tangan pulak. gigih2 tengah gosok badan baju tetiba mati lagi karen. hadoi... kalau korang hangin tak? ingatkan ada TNB betulkan mane tiang je jadi blok kami terkena la tempias pembetulan tu tapi sekali tidakkkkk... 


ini disebabkan ada oran pakai barang yang shot, yang dah rosak, atau mungkin plug yang dah rosak. jadi sebab tu la sik2 mati je. malam esoknya pakcik2 dekat level ni kuar cakap macam tu jugak. aku dah agakkkkk dah! aku dah agak dah! tapi takkan nak pergi check satu2 rumah mana yang membawa bencana alam ni? ada 15 buah rumah satu level ni, takkan nak pergi check barang orang satu2 rumah kot. sangat la macam hape. tapi disebabkan itu laptop aku rosak. ye, sayang, rosak.


aku hantar kedai abang kedai tu kata kalau takat corrupt windows boleh install baru. esok malam siap. sekali dia kol. "laptop awak ni ada masalah dengan MOTHERBOARD la. jadi tak boleh ambik esok ye. kena bukak2 semua dulu. lambat sikit." OMG!! perkataan motherboard tu je  dah boleh buat aku sawan hanjing. korang tahu kan, kalau laptop ada msalah motherboard tu sama je macam tak ada harapan + pergilah beli laptop baru. huaaaaaaaaaaaa!!!


mane gua ade duit beb nak beli2 laptop baru? guna ni laptop lama pun abah gua belikan. kalau nak harapkan gua? sampai ke tua la baru gua dapat sebijik laptop. sebijik tau. gua tau guna ni bukan orang kaya sebab tu la gua risau.


eh. eh. asal dah tukar cara bercakap ni??
ok. ok. tukar balik eh.


sedihnya kalau kena tukar laptop lagi. sebab dulu dah pernah kena. tiba2 je laptop mati then rosak buat selamanya. sedih wehhh.. terpaksa beli laptop baru. macam hampeh je. takkan sekarang pun macam tu jugak? apakah dosa2 aku? tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!


korang tolong la doakan laptop aku cepat sembuh. semua gambar2 aku ada dalam tu. tensenya aku.  dah la tak boleh bersuka ria menaip entry dan bermain pesbuk di laptop sendiri. ni pun pinjam kawan punya. dia balik rumah jadik dia bagi pinjam. kalau dah banyak esemen esok menangis la gua bhai!!!!



ok la. dah macam entry mintak kesian. bhai!





* harap2 keajaiban akan berlaku!

No comments: