Happy Cat Kaoani -->

Thursday, August 4, 2011

Hari ini..



Assalamualaikum w.b.t.




selamat kita mengerjakan puasa pada hari ke-4. semoga amalan kita di terima Allah.. 



hari ni apa cerita? ceritanya tak banayk pun. biasalah cerita tempat kerja.. apa lagi yang aku nak ceritakan kan? hehehhee.hari ni pagi2 biasa je buat marking baju guest lepas tu paring uniform yang baru sampai. lepas tu pasang day curtain dekat bilik2 tertentu dan lepas tu pergi buat inventory dekat Fabricare dan Ideal. dekat Taman Daya satu, dekat Kampung Ungku Mohsin satu. 


pergi dengan abang2 supervisor. naik kereta kompeni. hakhakhak. bantai sahaja la. walaupun kereta tu tak ada aircond. kalau pakai kereta sendiri kena claim minyak pulak kan? hehehehe pergi berjimba2. sesampai je hujan masih lagi turun maka kami tak jadi la buat benda tu. lagi pun kami kena kira dekat luar.. tak ada bumbung pun. mungkin la. maka tak jadilah nak kira inventory sebab hujan..


menuju ke sebuah lagi panel laundry kami di Taman Daya. dah la dalam keta asyik kena kencing dan dipermainkan oleh abang2 supervisor tu semua. choyyy la abang2 ni.. penat aku melayan..hahahaha.. siot je aku kena main dengan diorang. tu time mata helang bos tak ada, time berjimba diwaktu kerja tapi berjalan2 diluar, time mood baik, time hati senang macam tu la.. kalau dekat pat kerja mata helang boss sentiasa ada..mana boleh bergelak ketawa sakan..



esok mungkin lebih mencabar kalau aku kalau tak hujan la. kalau hujan tatau la menjadi ke tak. hukhuk. memang kena berhempas pulas la mengira beribu bedsheet, pillow case, napkin, table cloth, chair cover, towel2 semua. aku rasa la macam lama pulak la aku dekat laundry ni. dulu masa dekat tempat lain macam tak lama sangat...huuuu.. perasaan semua tuh! =)


lagi 3 hari nak habis praktikal. rasanya dah seronok kerja dengan rela hati. kalau dapat gaji lagi rela rasanya. patutlah ramai yang dah bekerja sini berpuluh tahun. ntah la, kalau aku rasa cepat bohsan, jadi mesti aku akan cari kerja lain. aku wonder pada budak2 muda yang suka kerja sini, dalam 3 4 tahun dah bertahan kerja sini. kagum dengan kesabaran korang.. =)



sekian bebelan saya pada saat ini. kalau saya rajin saya update lagi nanti.. =)




bye!









2 comments:

♥ 미스 kiera ♥ said...

3 hr lagi abes praktikal? oh bestnye!

nuranne said...

Salam Ramadhan^^