Happy Cat Kaoani -->

Wednesday, August 3, 2011

Harga Makanan semakin mahal! *_*




Alhamdulillah... selamat mengerjakan puasa sampai hari ke-3 ni. namkanya, semakin bertambah hari puasa semakin dekat la masa aku nak meninggalkan hotel ni. hurmmmmm...


pasal nak habis kerja jangan cerita dulu. nanti2 la. sekarang ni aku nak cerita pasal makanan yang ada jual dekat bazar ramadhan sekitar Johor Bahru ni. 


semalam aku pergi bazar ramadhan dekat Plaza Kotaraya. sebelah parking dekat hotel aku praktikal tu. tengok makanan menyelerakan. nampak sedap. sekali tanya, beli semua mahal2. OMG! satu hari je untuk berbuka puasa 2 orang kena lebih kurang RM20++. cuba kau kira hari2 macam ni mau botak kepala yang penuh berambut ni??? lainlah kalau yang memang tak berambut tu. hikhikhik





semalam aku dengan akak aku cuma beli nasi putih + ikan keli goreng + sayur pucuk ubi masak lemak = RM12. murtabak RM3.50. satar RM2. kuih puding karamel 3 keping RM1.50. perghhhh, detail tak aku bagi tau korang. nak cakap betapa mahalnya makanan dekat sini. tu air kami tak beli sebab dah beli air Dutch Lady rendah lemak dekat OU. 


mahal gila aku rasa makanan dekat JB ni. aku yang orang Johor pun sangat terasa. tapi bila aku makan tak de la sedap sangat pun. sedap lagi makanan dekat kampung aku. sedap lagi air dekat kampung aku. even kampung tapi lagi menepati citarasa. bukan nak kata tekak aku ni memang memilih makanan setempat. tapi sebenarnya aku ni fleksibel. boleh je terima mana2 makanan kalau benda tu sedap. mostly aku yang pelahap semua makanan berbanding ada certain2 orang yang kalau lain sikit je rasa dari biasa tekak dia makan otomatik dia luah balik. aku takkkk... aku telan je terus. perut naga la katakan.. ehehehe..





tadi aku pergi bazar dekat Tebrau pulak.tak banyak tapi boleh la menghabiskan berpuluh ringgit jugak. aku beli nasi kosong + ayam masak merah + sayur kacang + telur dadar = RM13. untuk dua orang. aku macam. owh, mahalnya *dalam hati je*.


banyak sebenarnya nak cerita pasal makan ni. tapi mungkin tak pernah habis. hehehee. aku kalau pasal makan tak berapa memilih tapi kalau pasal mahal aku berkira. sebab aku ni bukan la orang senang sangat. huuuuuuuuuu~


aku nak cari kuih puteri ayu pun tak jumpa2 juga dekat bazar. jarang sangat dah orang buat kuih tu sekarang. hadoiyai.. bestnya kalau dapat yang lembut2 manis2.. hehehehehe.. macam aku la. tapi aku keras manis...heehehehehe



ok. dah habis bebel. hehhehe. thanks baca. =P




2 comments:

aishah said...

sekarang ni sume benda mahal...huhu

nuranne said...

bukan setakat makanan mahal tapi bahan mentah pun kemain lagi harganya..