Happy Cat Kaoani -->

Friday, March 18, 2011

Tsunami di Jepun



atas kesibukan seharian menjadi pelajar. aku tahu apa yang berlaku di luar sana. selama 5 tahun kita sunyi dari Tsunami di Acheh. sekarang tahun 2011 kembali semua kejadian yang meragut ribuan nyawa. 


TSUNAMI
kereta bergelimpangan. macam main kereta mainan dalam tab mandi kan??

pusaran air di laut





sebelum apa yang berlaku di Acheh ni kita tak pernah tahu pun apa itu Tsunami. tak pernah terlintas ada kejadian macam ni. tak pernah terfikir pun apa yang terjadi boleh terjadi. semua ini kuasa Allah. kalau Allah nak lakukan sesuatu tu Dia boleh lakukannya sekalip mata. janganlah kita menidakkan kuasanya.


aku peka dengan semua berita ni. aku tengok video dekat youtube. kalau korang nak tengok jugak pergi search sendiri! jangan malas. nak aku bagi link aje. biasa dia ni!


sedih tengok keadaan disana. nasib baik aku dengar siang tadi dekat kedai makan pelajar Malaysia dekat Jepun semua selamat. ok2 sahaja sebab mereka di Tokyo. tapi yang risaunya juga bila radioaktif tu mula merebak sampai Tokyo. BAHAYA tahu tak. kena mutasi nanti. woooooooooo... takuitnya!!!


sebab kalau kita tengok baby yang kena mutasi amatlah menakutkan rupanya. bukan sahaja rupanya malah keadaannya. seperti KLON! yup! KLON! klon adalah melanggar hukum dunia! hanya ALLAH sahaja yang layak menciptakan sesuatu...


banyak sangat tempat kalau korang nak tengok keadaan kat Jepun. sebelum dan selepas tsunami.keadaan rakyat Jepun sekarang. dahsyat kan? 


kita janganlah lupa pada yang Maha Esa. sesungguhnya setiap kejadian ada hikmah disebaliknya. semuanya sudah tertulis sejak azali. tunggu masa sahaja apa yang tertulis itu dilakukan satu persatu. 


ia tak lain sebagai peringatan juga balasan terhadap manusia yang lupakan penciptaNya. 




rasa macam sesi kaunseling pulak kan? hahhahaa




ok2. mari tengok video tsunami di Jepun!



No comments: