Happy Cat Kaoani -->

Thursday, February 17, 2011

Salam Hari Khamnis!

assalamualaikum semua! selamat pagi.. pagi ni saya ada kelas pukul 10.30. sekarang sedang bersiap2 untuk ke kelas. semalam macam biasa kelas masak balik pukul 11. sekali dengan kawan2 yang serving. balik sendiri aku tak larat la.. penat... 




semalam kelas kitchen aku kena pergi pastry. mula2 macam alaaaaa... kena pergi pastry ke??? hukhukhuk.. lepas tu pergi je kelas pastry rasa tamau balik2 dah. nak duduk situ tiap2 minggu! selain aku memang suka pastry2 ni, kelas pastry juga sejukkkk.. ada aircond dalam bilik kecil tuh! nak buat soft roll ke kek ke semua dah ada ingredients.. cuma timbang dan bakar.. senang sangat! dah tuh menjadi je apa yang dibuat.. sangat la gembira..  buat soft roll menjadi besar2 dan gebu2.. enak dimakan panas2.. wawaweeeee.... sukakanya! bila soft roll yang panas2 tu keluar dari oven dan kita sapukan dengan majerin atasnya.. berkilat je cumel2 gebu2 wangi2 bau dia.. siapa yang tahan tengok je kan??? heeeeeee...



aku dah la memang hantu roti! hantu kek.. bukan la hantu sangat.. aku kan dah cakap kalau aku yang masak benda tu walaupun sedap gila tapi aku tetap tak akan makan. at least aku cuma rasa sikit je.. minggu lepas aku masak ikan, aku pun tak makan.. aku tak suka apa yang aku masak.. susah la gini kan.. nampaknya kalau aku jadi tukang masak aku bukan makin gemuk.. aku makin kurus sebab tak suka makan.. hikhik












minggu depan.. depan dan depan saya je nak pergi pastry boleh??? heeeeee =)





No comments: