Happy Cat Kaoani -->

Sunday, February 13, 2011

Hujung Minggu Yang Menyesakkan

hari ni ai bangun pukul 10.30. malam tadi rumah ai tak ada air  sebab paip dekat bawah pecah. maybe 1 blok je tak ada air sebab paip bawah blok ai je pecah. petang tu dengan harapan nak mandi tak dapek la kan sebab mula2 air setitik pun tak ada. cissss!!



malam sikit ada sikit air yang masuk cepat2 ai tadah untuk dapatkan sikit air. untuk buang air kecil pun jadilah. susah sangat kalau rumah flat ni tak ada air... hari tuh tak ada api tapi beberapa saat je la.. ada juga kadang2 tak ada letrik. tapi sekejap je. kat rumah ni langsung tak spare air ke atau spare lilin in case kalau tiba2 tak ada air atau taka ada letrik. semua sardin je duduk rumah tade keperluan tuh. hahaha.. biasa la.. adat orang menyewa katakan.. budak2 pulak tuh..


aku tido sebab ngantok sangat. dalam kul 11 dah membuta. dengan harapan kul 2 nak bangun la kemas2 barang dalam bilik yang bersepah tahap babun nih. sebab aku ingatkan shamira rumate aku akan balik kul 2 nih.jadi aku nak kemas la baju2 yang tersepah kat tilan dia.. tapi aku sedar kul5 pagi dah. dan shamie tak ada dalam bilik. aku agak shamie overnite. nak mesej malas lak. dalam kul bape ntah shamie balik.. sah dia overnite..



pagi ni aku bangun je memang aku dah set dalam otak nak kemas2 rumah yang bersepah macam hape. aku kemas la buku2 aku.. kemas kasut2 yang macam ada 10 orang duduk dalam rumah nih.. kemas dapur sikit.. cuci baju, menyapu dan banyak lagi..


pukul 12.30 aku bukak la tv nak tengok Melodi. sekali hampeh je sebab tv tak terang pun. arial tak bleh guna sangat. bukak pun bukan nampak ape. aku tutup balik. ambik cocopie makan sambil  ngadap laptop ni. lapar toksah kata la sebab aku dah berkemas rumah sakan.



alamak! aku tak jemur baju aku basuh lagi la! nak jeur baju jap ye!



babai!





No comments: