Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, February 1, 2011

Banjir




tajuk gila tak gempak. sebab sekarang semua orang cerita pasal banjir. banjir sana. banjir sini.
satu hari hujan dengan lebatnya mampu mengundang banjir. walaupun bukan banjir besar tapi ada juga orang yang pindah rumah sebab banjir. 



dekat kampung aku tak tahulah. sebab aku keluar hari2 tapi tak menjenguk ke dewan kalau2 ade orang yang pindah. kalau kampung sebelah ramai juga yang pindah. aku tahu pun sebab aku lalu depan dewan kampung sebelah. dewannya tepi jalan je jadi nampak la kalau ada orang ramai2 dekat dewan tuh kan..



kota tinggi banjir semalam. tapi tak tinggi sekali je kot. sebab hujan turun tak berenti2 selama 2 hari.
aku harap hujan tak turun hari ni air akan surut la. sebab kota tinggi tu tempat laluan untuk kami penduduk bawah2 ni untuk keluar dari kawasan kota tinggi. kalau kota tinggi banjir kami tak dapat lalu untuk balik ke universiti ataupun kerja.



rumah aku banjir tak? rimah aku tak banjir pun. jalan nak keluar dari rumah aku ke depan tuh banjir.
tapi still boleh lalu. lalu dengan motor pun boleh lagi.. 
heeeee... saja buat propa kan??
hikhikhik






itu kawasan rumah dekat kampung.
jangan tanya kenapa semak sangat.haha. au tak nak jawap.
yang penting rumah aku penuh KEHIJAUAN.
hahahhahaha..





tapi hari ni banjir semua dah surut. dah boleh jalan. 
kalau tak ada jalan ada yang tak boleh lalu sebab air masin melimpah ke jalan.
kalau jalan juga motor ke kereta boleh karat kena air masin.. bahaya!
jadi hari ni dah boleh lalu dah. air dan tak naik jalan tapi sunggai2 pinggir pantai semua di paras bahaya.. airnya tinggi sangat dah.. sikit je lagi nak melimpah ke tebing..




harap2 semuanya akan baik2 sahaja dan banjir tak akan berlarutan lama2..
kasihan orang yang kena banjir.





okeh. 
tata!


 

No comments: