Happy Cat Kaoani -->

Sunday, January 23, 2011

Dah tak tahan

aku sebenarnya dah tak tahan sangat dengan bilangan nyamuk yang sangat banyak kat kawasan rumah aku ni. especially bilik aku yang sedap gelap tu. memang banyak sangat nyamuk kalau malam2. siang2 ada jugak tapi kurang sikit. 




jadi malam tadi dengan semangatnya aku pergi kedai beli barang2 sikit then yang paling penting beli ubat nyamuk. roomate aku kata pakai ridsect yang bukak macam kipas tu berkesan. tapi aku cari2 dekat kedai dekat2 tak ada pulak. cis.. aku beli la yang Fumakilla liquid..










ginilah bentuknya kalau sape tidak tahu. ish, mesti ade tak tahu kan? sebab ada yang tak pernah pakai. macam aku. aku pun dekat rumah tak pernah pakai ubat nyamuk. dalam apa bentuk jua. tak kiralah bentuk bakar ke, kipas ke, liquid ke.. hape2 la.. memag tak akan jumpa benda2 tu dekat rumah. kami sekeluarga redha je kena gigit nyamuk malam2.. 





aku pakai yang oren first tu.. ade bau sikit tapi tak busuk. dan yang amat menggembirakan! aku dapat tidur dengan  nyaman malam tadi! yeah!!!!! tak hancur kaki aku malam tadi. kalau tak rasa macam kaki ni lunyai je kena gigit then gatal sana gatal sini. tau2 dan bengkak je tempat kena gigit tuh.. benci kan..grrrrr~





jadi bila aku rasa dah best pakai ubat nyamuk ni haruslah nak beli satu dan letak dekat rumah. jadi kalau dekat rumah tadelah dapat 'love bite' dari nyamuk. kalau tak tiap pagi bangun menti dapat gigitan cinta dari arjuna yang durjana. tapi tak kesah kalau dekat rumah. sape je nak tengok kan? lagi pun nyamuk kampung besau2. kalau tepuk je puas ati.. nampak.. besau dia macam anak kucing... (hahhaha.. tipu je..)






ok. nak taip entry cepat2 seba nak tengok melodi.





bye!




No comments: