Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, September 21, 2010

Lontong, Rendang dan Sambal Goreng melemahkan daya ingatan aku!

hari ahad hari tu aku balik ke Shah Alam
pemalas punya pasal, aku tak beli tiket balik awal2
on the spot punya
sebab aku malas nak mengharungi perjalanan menuju ke Johor Bahru
jauh dan mahal cuma untuk mendapatkan sekeping tiket
jadi aku putuskan untuk beli on the spot
sangat lah berani sebab hari ahad tu semua orang nak balik sebab hair isnin tu nak mula kelas dah
tapi aku nekad sebab aku sendiri yang malas kan..

memang besssstttt..
sebab dia pakai bas luar dan tambang naik sekali ganda..
selalu Johor Bahru - Shah Alam RM 34 macam tu la..
tapi bila waktu2 perayaan dan guna bas luar means bas persiaran tambang naik sekali ganda
jadinya tambang RM45..
nak ke tak nak kena lah beli dan naik..
sebab tu je pilihan yang ada..

aku beli tiket tu dalam dekat2 pukul 11
dapat je tiket aku terus la pergi dekat platform sebab dah nak pukul 11
tunggu punya tunggu sangatlah lambat bas yang datang
akhirnya bas datang pukul 1.30 petang..
aku dah agak hangin sebab dah lama sangat aku tunggu nih..cissss
aku dah mula pergi dekat kaunter nak tanya bas ada ke tidak
kalau lambat sangat aku nak duit balik dan naik bas lain
sangat sakit hati..

tiba2 ade 2orang budak yang aku jumpa dan sama2 tunggu bas dari pukul 11 tadi telefon kawan dia dan cakap bas dah sampai
bergegas2 aku dengan budak tu ke platform semula
sampai terputus selipar kesayangan aku
caiittttttt...
nasit baik la selipar tu agak kukuh jadi aku pakai aje sampai shah alam..
kasut lain ada aku bawa tapi dekat beg dekat bawah bas tu..
takkan semata2 aku nak ambik selipar lain aku suruh india driver tu bukakkan bawah tu kan..
malasssss...
padahal aku biasa dah bukak bawah tu letak beg sendiri..
semua aku malas kan..hikhik

jadi dalam pukul 7 lebih barulah sampai Shah Alam dan terus naik teksi ke u
sebab beg aku besar dan berat 
dah maghrib2 ni takkan nak naik bas kottt..

sekali pakcik teksi tu tekan tambang sampai sorang RM10
mak oi.. selalu RM 7 je..
waktu2 macam ni semua orang nak buat duit kan sebab orang tahu kita perlu..
sungguh tak baik tapi tulah strategi berniaga
lagi orang perlu lagi dia tekan habis habisan
macam makanan dekat RnR dan dekat chalet, hotel dan resort
alasannya adalah harga pelancong..
heyyyy, ko ingat semua pelancong tu kaya ke?


tiba2 aku sebagai pelajar tourism dan hotel ini melenting
tapi bila aku nampak wang nanti mesti aku sukaaaaa..
sebab tu orang naikkan harga barang..
hahahha..

dah la daya ingatan aku semakin teruk sejak balik raya ni
sampai pakcik teksi tanya aku kolej mana pun aku perlukan beberapa saat untuk berfikir aku ni kolej apa
bila orang tanya bilik nombor berapa pun aku kena fikir beberapa saat dulu sebelum jawap
sebab aku dah lupaaaaaa...

rasa seronok berada di rumah dan kesedapan beraya telah mematikan sel2 ingatkan ku kepada uitm..
sangat la tak mahu balik
inilah jadinya..
kehilangan ingatan yang agak dahsyat..
aku dapat balik ke bilik dengan jayanya hanya kerana aku mengikut langkah kaki
sebab aku dah biasa jadi aku terus je melangkah..
tanya berfikir mungkin..
owwwhhhh.. mungkin lontong masa rasa telah membuatkan aku lemah daya ingatan..
hahahhha..
nak jugak salahkan benda2 tu semua..
kih3




psssstttt :: banyak gila barang aku bawak dari rumah hari tu.. semput jugak aku nak bawak beg berat ni..huuuuu

No comments: