Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, August 31, 2010

Merdeka Vs Raya



mana lagi kuat?
merdeka ke raya?
apa yang saya nampak di sini raya lagi kuat dari merdeka
yelah, raya kan adalah meraikan sebulan kita berpuasa
menahan lapar dahaga..
dan menahan segala perkara yang tidak elok..
ecececehh..



sudahlah.. tamau jadik ustazah pagi2 ni..
eh2, pagi ke?
dah pukul 11 okeh.. nak masuk tengahari dah..
tapi rumate aku pukul 11 tu baru tebar selimut gulung badan..
amacam? 
tu pukul 2 pun belum tentu bangun tu...
hehehe..

di kesempatan ni saya nak ucapkan 
SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN DAN SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA..
kita dah merdeka hari ini 
harapnya kita akan merdekakan diri kita sendiri
walaupun hakikatnya kita dah merdeka 53 tahun dulu..
tapi masalah sosial, negara dan politik masih menjadi bahan berita sensasi

saya bukan pakar bidang2 ini semua
tapi semua orang boleh nampak dengan cerita2 terkita
apa yang kita boleh kata?
minda masih tidak boleh diperkata..
hanya diri yang mengetahui apa kata hati..

ape yang aku dah merepek dekat atas ni?
haila..
kan dah buat ceramah pulak..
buhsan la ceramah2 ni wehhh..

okeh2..
cerita lain okeh.

petang ni aku dan kawan2 lama masa sekolah dulu yang berada di sekitar KL dan Shah Alam dan serata Malaysia akan mengadakan majlis berbuka puasa di.... erkkk.. tatau tempat pulak!
aku ni kan tukang ikut je jadi petang ni aku jadi tukang ikut si Aji..
ha.. cip!

agak2 orang ramai tak hari ini yek?
sebab hari ini cuti.. merdeka..
ermm..
janganlah ramai sangat orang susah nak bergerak woh!

wewewe~
mesti seronok petang ni kan?
saya nak ambil gambar banyak2 kemudia tepek dekat sini
kasi korang jeles betapa kami sangat ukhwah rapat!
sebab sebenarnya kami semua ni duduk dekat2 je..
means rumah kami dekat2 je..
kalau nak pergi naik motor vrroommm sekejap je dah sampai tapi kami ni memang suka buat gathering la sebenarnya..

kalau nak ikutkan tak jumapa bulan puasa ni boleh je jumpa time raya nanti kan
tapi tula..
saje je nak mengada2 di perantauan..
kalau nak jumpa time raya nanti boleh sangat2 sape2 ade rumah terbuka kita sebu dalam 7 buah kereta!
haaaa..
tak macam seronok pulak time tu ramai kawan2 lama dari kelas yang sama dan lain kelas..
hikhikhik..

saya semestinya tukang menenggek je di dalam kereta orang lain sebab saya ni tak ada kereta dan tak ada lesen..
ececehh..
tapi memang seronok..
dari kami habis tingkatan 5 sampai sekarang hubungan kami sangat kuat..
selalu je buat reunion..
ermm..
nanti aku buat satu entry khas untuk kawan2 sekelas aku masa dulu yek..
baru korang boleh kenal kawan2 aku..
lalalalala..

No comments: