Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, June 15, 2010

Rindu Kamu Semua.. T_T

Saya sangat rindukan bekas2 roomate saya terutamanya kakak2 yang sebilik dengan saya masa dekat universiti masa diploma dulu..
bila saya masuk hostel 1st time saya kena duduk dorm.. ada 40 orang rasanya sebab dalam bilik dorm tu ada 20 katil double decker... ya ampun! sangat crowded! sangat la lemas dan tersiksa.. >.<
tak ada almari tak ape pun cuma katil tak bertilam.. tilam kami angkut sendiri.. tilam memang tilam baru dan keras tapi disebabkan dulu, dorm tu adalah tempat belajar bawah block jadi lampunya macam lampu pejabat tuh..yang satu petak lampu ade 4 lampu pendaflour siap ade besi pantulan bagai..masyaAllah..punyerlah terang macam nak buat pembedahan.. sape2 yang duduk atas memang la kene tutup debgan bantal kalau nak tidur kalau lampu tu tak tutup.. dan aku adalah salah seorang yang duduk atas tuh! -_-"


masa tuh rasa sangat horrable! dengan tak ada almari, dorm yang tak berapa besar tu disumbat 40 orang.. dengan barang berlambak..almaklum la baru masuk universiti..ada yang siap bawak kotak dengan beg roda 2 bijik..mak oi! lari rumah ke hapa?
baju gantung kat tepi katil je..tuala.. dengan macam2 barang2 mandi la... kasut la.. selipar tandas.. beg2 besau2 dengan tak cukup masa berkemas ape2 sebab masa tuh minggu orentasi.. sobs!
jika anda tak percaya anda boleh tanya cik sunshine... sebab dialah rakan saya masa mula2 masuk u dulu.. 1st day daftar dah kenal dia, dan the whole week orentasi dengan dia.. sedorm dengan dia dan kemudian selevel dan semestinya sekelas dan duduk sebelah..haha =)


Selepas tuh kami dapat bilik hasil komplen dari kami..  =)
kami dapat bilik atas dorm kami je.. tak jauh pun, tingkat satu je..haha
bila masuk bilik yang saya dapat tuh dengan terujanya la duduk kan.. ada sorang kakak bilik tuh yang sangat alim dan seorang junior sama macam saya.. 
tapi esoknya ada sorang lagi kakak datang dan cua halau saya dari bilik tu.. barang2 saya, saya dah letak sikit2 dalam loker.. sebab berselerak kan letak luar..saya ingat tu bilik permenant saya la sebab nama saya dekat situ..then bila mereka cerita kenapa sume ni boleh jadi macam ni..sangat takut dan sangat sedih bila diperlakukan sebegitu..owh! T_T
saya cakap kat pejabat kolej then masalah tu selesai sebab ade kakak baik hati offer masuk bilik dia sebab katil atas dia kosong..lalala~
inilah kakaknya.. =)

: kak dalee :

nama dia Dalila Zahidi Baki a.k.a kak Dalee saya panggil. kak dalee asal kelantan. dia pendiam tapi baik hati.. jenis tak kisah sebab boleh kongsi2 walaupun takut2 sikit sebab kak dalee pendiam..haha. kak dalee pun ade blog.. 


ini pula kak nisa yang saya sayangi. beliau sangat memahami dan caring seperti seorang kakak sahaja. walaupun beza umur 1 tahun sahaja tapi kak nisa macam lebih matang dari usia.. love her so much!

: kak nisa :

then bila naik sem 3 mereka pun duduk luar sebab part 6 tak boleh duduk dalam, bagi can kat budak2 kecik duduk dalam maka mereka pindah duduk luar..


selepas itu ada lagi senior yang masuk bilik ni. nama dia Aisyah a.k.a kak ecah.. sangat cantik dan pandai serta caring juga.. cumel dan pandai makeup.. saya sangat suka melihat dia make up dan juga penjimat orangnya.. saya dapat duduk dengan dia 2 sem.. sem 3 dan 4. dia ada kereta kelisa jadi dapatlah kami jalan2..ehehe..

: kak ecah :


saya sangat rindukan mereka dan berharap dapat jumpa mereka lagi.
saya juga harap mereka tak akan lupakan saya sebab saya selalu je ingat kat diorang apalah lagi dengan kebaikan dan segala tunjuk ajar mereka tuh.

saya sayang mereka..
ewah!

No comments: