Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, June 29, 2010

Melalak Di Tengah Malam~

sejak aku tiba2 bukak lagu lama2 tengah2 malam hari tuh
kakak aku asyik tanya je bila nak karok lagi malam2..

mulanya aku la
saje2 nak layan lagu lama2 dalam laptop nih
korek2 la lagu lama kat mana folder..
agak2 lagu yang macam tak pernah dengar aku cuba la bukak
sekali lagu tu sedap
akak aku pun kata sedap

aku bukak la lagu Salem - Air Mata Kasih
pergh..memang sedap la lagu tu
aku pun ikut nyanyi..
since dah lagu sedap, akak aku request lagi lagu2 lain
aku bukak je la lagu ape2 pun yang best
lagu lama2 ni memang layannn..

bila kita hayati dan dengar betul2 lirik lagunya
sedap tau!
penuh kata2 yang berlebihan dan metafora..
hahha..
aku kan jiwang2 karat..
jadi aku suka la.. =)

tiba2 akak aku bukak lagu kumpulan gersang
zaman 80an la tu
dia kata "kau mesti tak pernah dengar lagu ni.. lagu ni sedap tau"
then dia bukak la lagu tu dari handphone
aku dengar lagu tu mula2 memang tak boleh tangkap
tapi bila korus tu
aku siap boleh nyanyi sekali..
ngeh ngeh ngeh

kakak aku pulak terkejut
kenapa aku boleh nyanyi lagu ni
sebab dia kata dia 1st time dengar lagu ni

aku katalah aku rasa masa aku kecik2 dulu aku macam selalu je dengar lagu ni
sebab tu boleh hafal lagu dia
sama ada lagu ni jadi OST drama masa aku kecik2 atau selalu main dekat radio
kalau kaset dulu2 aku hafal lagu kumpulan Spring dan Ziana Zain sebab abah aku suka sangat bukak kaset ni dan main banyak kali..
sampai aku hafal lagu2 dia..

malam ni kakak aku ajak aku karok lagi,..
tengoklah yep.. =)

No comments: