Happy Cat Kaoani -->

Sunday, May 16, 2010

Secawan Chenta

 melihat blog2 orang lain menimbulkan rasa cemburu dan keinginan menulis benda yang berfaedah seperti mereka juga untuk mengumpul wang =D
saya mahu buat juga tetapi belum boleh (tak boleh sign in nuffnang sebenarnya)
owh.. mahu masuk ini..
mahu buat itu dan edit itu ini
tapi internet amat slow di awal2 malam sebegini
kalau subuh nanti ok la.

kalau boleh jana pendapatan itu sudah bagus.
saya berusaha memperbaiki mutu blog saya
tidaj kira dari segi entry mahupun background
tapi banyak kekangan. almaklumlah internet maca siput sedut masak lemak.. eh2.. 

saya juga sedang meningkatkan keupayaan saya menulis disini
saya tahu, saya berupaya menulis sebab dulu disekolah saya suka buat karangan panjang2 dan dapat markah tinggi untuk karangan.. saya memang suka menulis. apatah lagi menulis benda yang merepek repek. juga suka makan kerepek.heh! merepek lagi.. =')

okeh2, sebenarnya saya sangat teringin membuat kek cawan yang comel2 dan cantik toppingnya
tapi semua itu tinggal angan angan sahaja
dengan perkakasan rumah yang kurang memuaskan juga belum beritahu mak nak buat benda tu.
mak kata mahu beli sahaja kuih muih untuk kenduri nanti
kalau saya buat kek cawan comel2 dan topping cantik2 mesti orang kan tanya
"siapa yang buat cupcakes comel ni?"
lalu mak akan jawap " iza yang buat cupcakes tu.."
"owh, cantiknya.. sedap pulak tu"
wawawa.. rasa bangga akan menelusup kesuruh jiwa dan raga..(okeh, berangan lagi) =D
hahaha..tapi memang saya sangat ingin mencubanya
tapi tak tahulah menjadi ke tidak sebab kalau tak menjadi ia akan menjadi satu pembaziran sebab barang buat kuih sekarang ni bukan murah dan saya bukan ada wang sekarang untuk dijadikan modal.
wah, modal? macam nak berniaga sahaja.. perasan sungguh!
buat megi goreng untuk makan sendiri bolehlah.hehe


sungguh seronok kalau dapt buat kek cawan macam ni. sweetnya. dahlah comel. sedap pulak tu.
amboi, puji melambung2 gitu..


owh, sungguh comel cupcakes diatas ni kan?
saya rasa sayang pulak nak makan, tapi bila dah makan nanti tak tahu berhenti.. sebab saya ni memang sukakan kek. suka kek vanila dengan ada stripes yang warna warni atasnya tu. ada pelbagai perasa macam warna oren rasa oren, warna hujau rasa kiwi, warna ungu rasa blueberry, warna merah rasa strawberry.. oh! sungguh mengancam!
dulu saya amat sukakan kek coklat, tapi sekarang saya sukakan kek vanila. Sama macam aiskrim, dulu saya sukakan coklat. amat sukakan coklat malah membenci vanila. Tapi sekarang saya amat sukakan vanila dan kurang dengan coklat.
Tak tahulah kenapa semua kalau boleh nak warna putih pulak.
bermula dengan spec putih, beg putih, selipar putih, jam putih..
lain2 bende akan menyusul bagi warna putih. tapi most bende macam bags and shoes juga purse suka warna hitam sebab hitam match dengan apa warna sekalipun juga kalau kotor tak nampak kan.
hahah.. melalut ke warna da perisa pulak.

okeh2, another cupcakes yang comel.


alololo.. comel kan?
ish, sukanya bila nampak kek comel cantik macam ni.
rasa nak pandang je.hehehe

saya memang sukakan pastry dan kek. dari kek biasa ke egg tart, fruits tart, cheese tart,roti.. segala jenis roti la. ada topping ke tak ada. even roti sandwich gardenia tu pun saya suka.
ok antara rotin kegemaran adalah roti otak2. memang sedap. nak2 roti otak2 Patisfrance yang ada kat Melaka Central tu. Pergh! mesti nak at least 3 keping! haha..
roti sosej dan roti croissence.. ni tak tahu eja. belasah je.haha
egg tart pon best.. sedap.. erm..

okeh, lain kali saya akan bagi resipi kek cawan dan pastri2 lain la.
sekarang tak boleh la sebab internet slow.
tata ^_^

No comments: