Happy Cat Kaoani -->

Sunday, May 23, 2010

~ Kenduri ~

Semalam rumah saya buat kenduri sikit.
kenduri arwah..
saya dan emak sudah mengemas sebelumnya tapi masih banyak bende yang perlu dikemas..
rumah kecik je.. nak kemas macam2..


ni rumah saya
nampak tak tv lama tuh?
tv tu mak saya beli pada tahun 1984..
dah 26 tahun dah..
tu la tv yang kami gunakan hari2..
nampak antik kan..tapi kalau nak tukar tv tu masih elok, masih boleh digunakan lagi..


bahagian depan nih saya yang kemas sorang 
cuma angkat kusyen je kakak saya tolong
saya sapu, mop, sapu, bentang karpet, tegangkan langsir..
semua la.. 
lap pintu cermin..
rumah saya ada 3 pintu cermin besau2..
10 kaki, 8 kaki dan 6 kaki,..
semuanya saya yang lap cermin kasi kilat..
memang tu semua kerja saya sebab orang lain tak mahu buat..huuuu
penat woo..
lenguh tangan saya.. T_T


tapi nasib baik tak masak sendiri
tempah dengan orang nasi beryani yang sedap tuh..


woo.. bila makanan sampai je bukak plas nasi terbau aromanya amatlah membangkitkan selera ^_^


ni la nasi beryani nya.. nampak sedap kan?



ni lauk beryani ayam.. pun nampak sedap.. ^^,


ni pula daging beryani..eh, bukan! daging masak ape ntah..haha

nasi beryani ni dimasak oleh orang yang terer masak nasi beryani kat sekitar daerah saya...
bak kata nasi beryani dia semua orang kenal la
dan semua mesti berselera makan nasi beryani dia..
pergh! bila rasa memang nak lagi..
^_^V


ni pula susun atur meja..cewah.. 
padahal meja buruk je..
ala, kadar je tapi yela, kita nak menjamu orang mesti sempurna.. =)




ini masa tengah baca yasin
kenduri ni sebenarnya yassin wanita kampung
sekali dengan kenduri arwah 
tu yang tak buleh angkat telefon tinggi2 sangat..
hehehe..

segalanya berjalan lancar
risau tak cukup makanan sebab tak pernah buat yasin gini..
tapi Alhamdulillah cukup..malah lebih..

orang yang datang pun suka sebab makanan sedap dan banyak..
kuih muih banyak..
hehehe..

ni dia budak baik 
sebab masa yasin dia duduk meyorok kat belakang tak kacau2 orang..
masa tengah mengemas pun dia tak kacau
orang masak dia tengok je..
tak mencuri makanan yang terdedah..
baik budaknya..
cayang beliau..muah!


dia baring je kalau kita tak kasi masuk rumah..
baring macam ni la..
mentang2 la anjung rumah semua saya dan emak dah cuci..
hermm,,,

sekian untuk kali ini.. ^_^V

No comments: