Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, May 25, 2010

Demam Urat

Selepas kenduri selesai saya dan emak kepenatan
dan hari ni pun masih di mood kepenatan
saya penat sebab mengemas bagai nak rak ruang tamu rumah yang berhabuk tu


masa hari ahadnya saya tak ada apa2 cuma sendi2 sakit sedikit especially lengan kerana saya banyak mengesat dan mengangkat
tapi malam ahad tu saya rasa badan saya mula panas
rasa tak selesa
esok paginya saya rasa sejuk dan malas mahu bangun
badan rasa sangat lemah dan malas mahu bergerak
sendi2 pun rasa lemah


saya nak bangun dan cakap dengan mak yang saya demam
tapi nak ke pintu bilik pun saya malas
saya bercadang mahu telefon mak dan buka pintu dari luar sebab pintu bilik saya kunci bila tidur malam
tapi tak jadi lalu saya gagahkan juga diri bangun dan beritahu mak saya demam

mak kata mungkin demam urat
sebab dah lama tak buat kerja berat dan penat sangat mungkin
saya tak tahu
yang saya tahu badan saya panas dan kepala penin (*_*")
yang rasa cuma bengal dan pusing..hadoi..
mak suruh saya makan sarapan dan makan ubat
mak buatkan air horlicks hangat dan makan nasi lemak abah beli pagi tadi


sebenarnya pagi tadi abah dan mak pergi pasar
saya tak sedar pun
biasanya begitulah bila kami tidur mak akan kunci je pintu
saya dalam rumah memang ada kunci jadi tak perlu risau


saya minum air horlicks dan makan nasi lemak sebungkus.. tu pun  tak habis..
rasa tak best je demam2 makan nasi..huhu
lepas tu baru makan panadol 2 biji...
kemudian baring semula..


penin2..
dalam baring2 bukak juga la facebook..
saket2 pun tak tinggal facebook..hehe
lalu saya update status saya demam
ada pengarang jemari seni en Imean komen yang
"kalau boleh bukak facebook tu tak teruk lagi demamnya.."
amboi, en Imean pun pandai kenakan saya ya..


setelah setengah jam saya rasakan tekak tidak begitu sedap
kepala sangat penin..
isi perut berputar2..


lalu saya kebilik air dan mengeluarkan segala isi perut tadi
maka terkeluarlah semuanya
bukan takat ikut mulut je keluar
akibat ledakkan dari dalam perut yang maha hebat maka di hidung pun terkeluar isi perut
pedih woo hidung!
huuuuuu... (-oo-) jangan salah tafsir ini bukan lambang vavi ni menunjukkan hidung besar..hahahaha


okeh2, selepas terkeluar isi perut maka penin pun berkurangan
yeah!!
tak penin sangat dan mula lapar..


merengek2 tak mahu makan nasi
buhsan..jemu dengan nasi..
mak tanya saya mahu makan apa?
saya tak tahu mahu makan apa..


lalu saya minta mak gorengkan otak2 bungkus..ape ntah tapi sedap..
makan bende tu aje..
malam pula mak tanya lagi nak makan apa?
kalau nak mkn bubur mak masakkan
bubur? please la.. saya tak suka bubur..
setelah fikir2.. akhirnya maggi dengan telur juga jadi pilihan..
haik..tapi macam tak boleh habis je sekeping megi tu,, selalu boleh je..
huuu..


hari ni saya makin baik..
cuma sedikit penin..
ok2..
makan ubat nanti baiklah..
mahu belajar kereta tak boleh penin kan..
huuuu...

No comments: