Happy Cat Kaoani -->

Friday, April 30, 2010

Income Tax

esok adalah hari terakhir untuk mengisi borang income tax iaitu 30 April 2010
maka mak saya dengan penuh ketakutan dan debaran kerana belum mengisi borang untuk abah saya dan mengajak saya ke cc di pekan dan membuat secara online..
saya dengan rela mengikut dan sesampai di pekan..
owh! kedai cc apek Tan tutup!
saya pun bertanya kepada adik empunya kedai di sebelah kedai itu
mereka pergi berjalan, sebab tu tutup kedai..
"time2 ni la nk berjalan"..kataku dalam hati
MySpace

aku dan emak pulang dengan hampa MySpace
lalu malam ini saya telah bukak laman web LHDNM dan berjaya sehingga login masuk
passwordnya dan separuh dari isinya telah kakak saya masukkan dan dia telah surrender sebab pening mengisi borang itu
lalu saya memasukkan password yang kakak saya telah masuk siang tadi
setelah mencuba 2 kali monitor sy terpanpang la password salah
maka sy pn menge'kol' kakak saya balik dan tanya dia apa passwordnya td..
dia dgn ragu2 berkata "ntah, aku buat hurup kecik ke besar ek?"
aku rasa klu dekat nk je 'slap' akk aku nih..
MySpace

maka pertengkaran berlaku disitu
beliau mencuba dan huruf besar katanya
saya pula mencuba
emak juga malas mahu cakap..
semua bercakap dengan nada marah
kakak dengan hal sekolah dia
mak dengan hal income tax abah
aku??
buat2 marah jugak..uish
MySpace

aku mencuba password baru dan boleh masuk dengan jayanya dan berusaha mengisi e-borang dengan mak saya.
memang banyak benda kami tak faham
tapi saya katakan pada emak
"kita entam je la mak..agak2. janji isi.."
haha..
MySpace
klu pegawai LHDNM dengar mesti dia marah..
maap encik! haha..

sesudah saya dan emak mengisi borang dan sampai ke click cetak.
emak lega dan aku kelaparan
semasa mengisi sempat juga saya makan roti dengan sardin..
haha..lapar la mak...
mak kata makanlah..
mak click aje..haha

lalu segala marah2 dan pertengkaran kecil kami td senyap begitu sahaja selepas semuanya beres...
kui2..
amat tegang td masa mahu mengisi borang itu..
kerana income tax..haha..
sekarang emak sudah senang hati..
kakak masih susah hati..
mak = MySpace
kakak = MySpace

p/s:: kpd akk sy..kau marah aku, aku marah kau balik..haha

No comments: